La directora general de Recursos Humans del Departament dEnsenyament, Mercè Terradellas, i la delegada territorial dEnsenyament de Barcelona-II Comarques, Aurora Danès, presentaran el proper dimecres, dia 19 de febrer, a Parets del Vallès, el material didàctic No badis que té per objectiu fomentar les bases duna cultura preventiva en matèria de seguretat i salut laboral a les escoles. Aquesta presentació es fa per a tots els directors de les escoles de primària adscrites a la Delegació Territorial dEnsenyament de Barcelona-II Comarques. La presentació es farà a les 11 del matí, al Teatre Can Rajoler de Parets del Vallès (c. Travessera, 1). Després de la presentació, la directora general de Recursos Humans i la delegada territorial dEnsenyament de Barcelona-II Comarques, atendran als mitjans de comunicació.Aquest material, elaborat conjuntament pel Departament dEnsenyament i el de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, va dirigit als alumnes dels tres cicles deducació primària descoles públiques i privades concertades de Catalunya. El material No badis sadreça als alumnes de primària dentre 6 a 12 anys dels tres cicles: inicial, mitjà i superior, i afecta en una primera fase al 205.879 alumnes de 1478 centres públics i a 142.786 alumnes de 614 centres privats concertats de tot Catalunya segons el cens del curs 2001-2002.Per cada cicle sha preparat una guia dactivitats amb orientacions i recursos, així com fulls de treball, jocs i aplicacions multimèdia i jocs interactius per internet.Consisteix en una capsa de material didàctic que conté: 2 vídeos (presentació del material didàctic adreçat als nens i pla devacuació del centre escolar) conte de les 3 bessones carpeta amb les guies dactivitats. carpeta amb materials de treball: jocs, cartells, cartes i dominó. jocs telemàtics interactius per fer des del portal edu365.comLobjectiu daquest material didàctic on es recullen situacions de perill que es poden produir habitualment a casa, a lescola i al carrer: caigudes, ús d’instruments punxeguts o tallants, males postures, etc., és integrar de forma definitiva la prevenció en totes les activitats que realitzi l’alumnat i de les quals es puguin derivar riscos per a la salut, així com inculcar actituds i hàbits que promoguin mètodes de treball segurs, que es tindran en compte en el desenvolupament de qualsevol joc o activitat i, a llarg termini, a la feina.Per trobar situacions de risc que puguin ser quotidianes per lalumne i en les que aquest sidentifiqui plenament, sha utilitzat lentorn proper del nen: escola, casa, carrer; així les activitats lúdiques que hi apareixen es fan servir per introduir conceptes molt bàsics relacionats amb la prevenció i que són comprensibles per ell, tipus: la importància de lordre, lorganització, la planificació. Es tracta de fer-li entendre amb lajuda del professor, mitjançant una ensenyança transversal i no afegint una assignatura més, que si no hi ha una veritable cultura preventiva difícilment podrà arrelar en el món del treball i que la prevenció és la base perquè en el món laboral no es produeixen accidents. La creació duna veritable cultura preventiva ha estat un objectiu constant del Departament de Treball des del 1985 en el que es va iniciar la col·laboració entre ambdós departaments, introduint aquesta matèria en la Formació Professional. Barcelona, 18 de febrer de 2003
Ensenyament presenta el material didàctic de prevenció de riscos No badis a Parets del Vallès
event_note Nota de premsa