El Govern aprova el Decret pel qual s'estableix l'ordenació curricular del grau superior dels ensenyaments de música i es regula la prova d'accés a aquests estudis

query_builder   20 febrer 2001 10:00

event_note Nota de premsa

El Govern aprova el Decret pel qual s'estableix l'ordenació curricular del grau superior dels ensenyaments de música i es regula la prova d'accés a aquests estudis

Amb aquesta mesura es proporcionarà a l’alumnat una formació artística de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música de nivell superior i investigadors dels diferents camps del saber i laborals relacionats amb la música.Aquest currículum permetrà donar una formació adequada tant pràctica com teòrica, tècnica i metodològica així com una sòlida formació de caire general en música a l’hora que un nivell d’especialització en els terrenys professionals vinculats a l’àmbit i a la modalitat i/o itinerari que sigui cursat.Aquest currículum té en compte de manera molt especial les tendències actuals més importants i de resultats contrastats en els terrenys de l’educació musical de nivell superior, especialment les posades en funcionament en països centroeuropeus i anglosaxons, sense oblidar la tradició específicament mediterrània en la qual el país s’insereix, vol donar cabuda a l’enorme diversitat i riquesa del saber i de la pràctica musicals actuals, així com a totes les tradicions i estils musicals que configuren el fenomen musical del nostre temps.Les especialitats que contempla aquest currículum, estructurades en àmbits, modalitats i itineraris, atorguen una consideració paritària a totes les tradicions i estils musicals, així com als diversos tipus d’activitats professionals musicals. Ha d’esdevenir una eina eficaç per dotar la societat de professionals en els principals àmbits vinculats a la música, com són la composició, la investigació, la docència, la interpretació i la difusió.Els àmbits en que s’estructura són:a) Instruments de la música clàssica i contemporània (amb 21 modalitats)b) Instruments de jazz i de la música moderna (amb 14 modalitats i dos itineraris)c) Instruments de la música antiga (amb 15 modalitats)d) Instruments de la música tradicional (amb 6 modalitats)e) Direcció (amb dues modalitats) f) Pedagogia (amb dues modalitats)g) Musicologia (amb dues modalitats)h) Composiciói) Sonologiaj) Promoció i gestióAquest ventall d’opcions permetrà dotar la alumnat d’una base musical prou àmplia que permeti l’adequació a la diversitat d’opcions laborals present i futura en el camp de la música.Gràcies a la seva flexibilitat, aquest currículum es podrà adaptar amb facilitat a la constant evolució del panorama musical que combina repertoris de llargan tradició amb formes canviants del fet musical.Es possibilitarà la formació de professionals amb perfils amplis i diversos, competents a nivell internacional, i capacitats per a seguir formant-se en els seus llocs de treball o en posteriors estudis de tercer cicle.