1. L’acord de l’Executiu estableix els criteris que han de seguir els departaments i els organismes que en depenen a l’hora de desenvolupar les campanyes de publicitat institucional
  2. Per primer cop, es licita un Acord Marc per a la contractació de la conceptualització creativa, l’estratègia de comunicació, el disseny i la producció d’aquesta publicitat institucional

El Govern ha aprovat avui autoritzar el Departament de la Presidència a iniciar els tràmits per a la licitació i adjudicació de dos nous acords marc de publicitat institucional als mitjans de comunicació per al període 2025-2027, amb possibilitat de prorrogar-los un any més. Els acords marc inclouran els serveis de gestió, inserció publicitària, i per conceptualització creativa, estratègia de comunicació, disseny gràfic i producció de campanyes. Aquests acords marc cerquen assegurar la transparència i la qualitat en la difusió de missatges institucionals, així com optimitzar el cost dels espais publicitaris.

L’acord aprovat avui també fixa els criteris per al desenvolupament de les campanyes de publicitat institucional de tota l’Administració de la Generalitat de Catalunya, inclosos els ens o organismes que en depenen. Concretament, l’acord fixa els criteris i processos que han de seguir tots els departaments i entitats vinculades a la Generalitat per garantir la coherència i eficiència en les campanyes de publicitat institucional.

Els dos acords marc són els següents:

  1. El que inclou els serveis de gestió i inserció de publicitat institucional en mitjans de comunicació, un acord que permetrà la contractació d’espais publicitaris amb les millors condicions econòmiques.
  2. Com a novetat, el que inclou els serveis de conceptualització creativa, estratègia de comunicació, disseny i producció de campanyes de publicitat. Aquest nou acord marc té l'objectiu establir uns criteris mínims que han de complir les agències creatives i homogeneïtzar la qualitat i els costos de producció publicitària dels departaments de la Generalitat.

L’acord de Govern també estableix els criteris per desenvolupar les campanyes de publicitat institucional. Entre d’altres, recull el decret que fixa que la Direcció General de Difusió serà l’òrgan competent en matèria de publicitat institucional, que validarà, de manera consensuada, les campanyes i vetllarà perquè es compleixin els criteris de disseny i planificació de la inserció publicitària de tots els departaments de l’Administració o altres organismes i entitats que en depenen. Amb l’objectiu de coordinar aquesta gestió, l’acord també estipula que els departaments, organismes i entitats han de comunicar a Difusió el pla anual de campanyes, informar de les que puguin sorgir durant l’any que no estiguin previstes en el pla anual, i consensuar conjuntament els productes abans que apareguin als mitjans de comunicació.