El conseller de Cultura, Jordi Vilajoana, ha destacat la “generosa entrega” de Josep Montanyès al teatre català, al qual s’ha dedicat com a actor, director, formador i gestor. Vilajoana ha dit que el director del Teatre Lliure, que ha mort aquest matí, “ha dedicat la seva vida al teatre sense buscar cap protagonisme personal, amb una gran voluntat de servei, que l’ha portat a tirar endavant projectes importants per fer créixer al teatre a Catalunya”.

Jordi Vilajoana ha dit que la mort de Montanyès ha estat “una pèrdua molt important per al teatre al nostre país” i ha afegit que era una persona “respectada i estimada i que el teatre català està avui trist i dolgut”.

El conseller també ha destacat “l’aportació decisiva de Josep Montanyès en la represa del nou Teatre Lliure, en les seves noves instal·lacions” i ha indicat que “ha estat una persona de diàleg, que ha facilitat que les administracions tiressin endavant el projecte”.

Barcelona, 10 de novembre de 2002