- El telèfon 012 ofereix informació general dels serveis i actuacions de la Generalitat de Catalunya i suport en la realització de tràmits en línia.
Des d’aquest dilluns la Generalitat de Catalunya posa en marxa una nova campanya perquè la ciutadania conegui la gratuïtat del canal d’atenció telefònica 012. La campanya es desenvoluparà fins a finals d’any.
A més d’oferir informació general de qualsevol àmbit propi de la Generalitat, el 012 dona suport a les persones a l’hora d’accedir als serveis digitals amb l’objectiu de garantir-ne l’autonomia més enllà del seu nivell de competència digital.
En aquest sentit, el vídeo de la campanya mostra diversos exemples en què la ciutadania pot necessitar assistència telefònica -inclosa la videoassistència- per realitzar tràmits amb l’Administració de la Generalitat: conèixer l’estat dels tràmits, realitzar el pagament d’impostos o sancions o acompanyament en la tramitació digital, entre d’altres.
Mesura recollida en el Model d’atenció ciutadana
El servei és gratuït des del passat 10 de juliol, arran de l’Acord de Govern de l’11 de juliol de 2023, en què es va aprovar el Model d’atenció ciutadana vigent i que va incorporar la gratuïtat del telèfon 012 en el termini màxim d’un any.
Aquesta mesura, impulsada per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital del Departament de la Presidència, permet l’apoderament de les persones i l’accés universal als serveis públics, la democratització de les solucions tecnològiques i l’atenció més adequada a les demandes socials amb especial atenció als col·lectius més vulnerables que poden quedar afectats per la bretxa digital.
Enllaços:
Vídeo de la campanya: https://youtu.be/tJqz4H85rVk
Telèfon 012: https://web.gencat.cat/ca/contacte/012/index.html