L’empresa pública del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha concertat entrevistes entre empresaris catalans i importadors de Lituània, Letònia i Estònia
La Promotora d’Exportacions Catalanes, PRODECA, empresa pública adscrita al Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat, dura a terme del 3 al 8 de novembre, una missió empresarial als Països Bàltics, adreçada als sectors d’alimentació i begudes. Els mercats que es visitaran són els corresponents a les capitals dels tres Estats que formen els Països Bàltics: Lituània, Letònia i Estònia.
Aquests països presenten una voluntat política de formar part de la Unió Europea que els incita a activar els ritmes de les reformes econòmiques estructurals. Tot i que encara presenten dependència de Rússia, la progressiva incorporació de legislació europea en virtut dels acords d’associació els presenta com mercats amb potencial per a les exportacions.
Empreses que hi participen:
EmpresaProducteSeu social
AgrufrutoFruitaTorrefarrera (Segrià)
Fruites BoixadosFruitaLleida
FarbosFruitaSant Julià de Ramis (Gironès)
Ponent ExportFruitaLleida
Fruites CaberolFruitaAlcarràs (Segrià)
AvecaFruitaTorres de Segre (Segrià)
Frutas y Verduras AgrupadasFruitaAmposta (Montsià)
Albet i NoyaViSant Pau d’Ordal (Alt Penedès)
IndukernIngredients alimentació animalBarcelona
Les missions comercials es perfilen com una eina important en la tasca de recerca de clients per a les empreses catalanes. Les missions comercials directes comporten una selecció prèvia d’importadors i el concert d’entrevistes per a la presentació de productes en el país destinatari de la missió.
PRODECA, empresa pública adscrita al Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca que té com a objectius la promoció de la producció agroalimentària catalana i el foment de la internacionalització de l’empresa del sector agroalimentari de Catalunya, compta amb un programa d’activitats que s’elabora a partir de les necessitats del sector i d’acord amb les polítiques dissenyades pel Govern de la Generalitat en matèria de promoció dels productes agroalimentaris catalans i la seva distribució en els mercats internacionals.
Barcelona, 5 de novembre de 2002