1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, referma al Parlament el compromís del Govern envers una infraestructura que permetrà completar l’eix Vic-Olot per Bracons i millorar la mobilitat “comarcal, de demarcació i de país”
  2. Paneque remarca la complexitat de les obres, amb una inversió estimada d’entre 350 i 400 MEUR, i el treball dut a terme “per assolir una proposta de consens amb el territori i el teixit econòmic”


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha refermat avui al Parlament de Catalunya el compromís del Govern per a l’execució de les variants d’Olot i les Preses. Paneque ha posat de relleu la necessitat d’aquesta actuació “no solament per l’increment del pas de vehicles i camions per zones urbanes, que pateixen aquests problemes de manera recurrent, sinó també i sobretot per completar el mallat de la xarxa viària de les Comarques Gironines”; així, és una obra rellevant tant per “a la mobilitat local i comarcal, com també en l’àmbit de la demarcació i del país”.

“L’aprovació inicial del projecte i el tràmit d’audiència podrà ser entre febrer i març”, ha informat la consellera, i l’aprovació definitiva “durant el segon trimestre de l’any vinent”. A partir de llavors, es podrà “licitar les obres, on serà necessari el suport d’una majoria solvent per a donar sortida als problemes generats a la població i al teixit econòmic”. La inversió estimada per aquesta actuació és d’entre 350 i 400 MEUR. “Amb nous pressupostos, la perspectiva és tenir aquestes variants finalitzades el 2029”.

La consellera ha posat de manifest que “no és un projecte senzill, per al qual calia un consens territorial necessari per fer les coses bé”, i ha ressaltat que ha calgut “un treball tècnic llarg per arribar a una proposta de consens amb el territori i el teixit econòmic”. Paneque ha ressaltat les mesures i millores acordades amb els ajuntaments que s’han incorporat al projecte per afavorir la integració ambiental de les noves infraestructures.

Les variants d’Olot i les Preses permetran completar l’eix Vic-Olot per Bracons (C-37), millorar la mobilitat en aquest entorn i evitar el trànsit de pas pels nuclis urbans. Aquesta actuació contribuirà a reduir el volum de trànsit que ha de travessar el nucli urbà d’Olot venint des dels túnels de Bracons cap al nord, en un recorregut que fan diàriament més de 20.000 vehicles.