- S’actualitzen alguns articles per donar resposta al requeriment del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, i per tal d’adaptar el Decret a la normativa estatal
El Govern ha aprovat avui la modificació d’alguns apartats de l’articulat del Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Una modificació que permetrà a la regulació catalana adaptar-se a la normativa estatal, i és fruit d’un requeriment previ del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.
Així, l’article 1 del decret estableix que “l’alumnat pot romandre en l’educació secundària obligatòria fins als divuit anys, complerts en l’any en què finalitza el curs. En els cicles formatius de grau bàsic i en els centres d’educació especial, l’alumnat pot estar escolaritzat fins als vint-i-un anys”. En aquest article s’ha afegit “i en els centres d’educació especial”, atès que aquest alumnat és el més vulnerable del sistema i, per tant, aquesta flexibilització suposa oferir una transició continuada als recursos dels centres de dia o els centres ocupacionals.
L’article 33 sobre el consell orientador determina que “en els cursos de segon i quart de l’educació secundària obligatòria el consell orientador és un document oficial d’avaluació que forma part de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna”. El nou redactat afegeix a continuació que “en el cas del consell orientador de quart, s’ha de fer constar el nombre d’anys cursats i el nivell d’assoliment de les competències clau definides en el perfil competencial de sortida”.
Es modifica l’Annex 3 per incloure la descripció de la matèria optativa de 4t d’ESO de Cultura Científica. També es modifica en els criteris d’avaluació d’Educació en Valors Cívics i Ètics per suprimir del redactat aquests criteris a 1r, 2n i 3r d’ESO, atès que la matèria és exclusiva de 4t. Finalment, a l’Annex 7, es modifica l’assignació horària d’Aranès i Literatura a l’Aran, Llengua Castellana i Literatura i Llengua Catalana i Literatura, que passen a tenir totes 588 hores a l’educació primària.