- El Consell Executiu aprova una aportació màxima de 12 milions d’euros en quatre anys per convocar durant les pròximes setmanes el concurs per a la prestació dels serveis, que es preveu que es resolgui el primer semestre de 2025
- Aquest serà el primer model de contracte que servirà de base per al 2028, quan acaben les concessions per a la prestació del servei públic d’autobusos interurbans
El Govern ha fet avui el primer pas per al nou contracte de prestació de servei públic d’autobús entre Manresa i Barcelona amb l’aprovació d’una aportació màxima per als quatre anys de 12,16 milions d’euros. Això permetrà al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica convocar el concurs en les pròximes setmanes i resoldre’l durant el primer semestre de 2025. La vigència del nou contracte serà de 4 anys a partir de la data d’inici del nou contracte.
Aquest serà el primer model de contracte que servirà de base per al 2028, quan acaben les concessions per a la prestació del servei públic d’autobusos interurbans. El nou sistema potenciarà els objectius ambientals i la lluita contra el canvi climàtic, a més de garantir l’accés a la feina, l’educació o els serveis a tota la ciutadania de Catalunya.
Els serveis que sortiran a concurs inclouen la línia d’autobús exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix directament Olesa de Montserrat amb Barcelona; i la línia regular que uneix Manresa amb Barcelona amb parada als diferents municipis.
Es tracta d’un corredor que ha registrat un augment important de la demanda durant els darrers anys. Fins aquest octubre, les tres línies han comptabilitzat un total de 652.014 viatges, una xifra que ja ha superat en un 5,4% els 618.387 viatges de tot el 2023 i en un 12,3% els 580.551 viatges de tot el 2022. El nou contracte preveu increment de servei diürn i nocturn i també el mes d’agost.
Fins que no es resolgui la licitació es mantindrà la prestació actual del servei, que du a terme l’empresa Hispano Igualadina.