A les 18’20 h. d’aquesta tarda, s’ha rebut l’avís d’aquest nou incendi forestal, que afecta el terme municipal de Santpedor (Bages), i que a hores d’ara, està pràcticament controlat. El foc afecta, principalment, vegetació agrícola. En les tasques d’extinció hi treballen, a hores d’ara, 33 dotacions dels Bombers (25 vehicles terrestres i 7 mitjans aeris).

El Cos de Mossos d’Esquadra ha desallotjat, preventivament, la urbanització “El Mirador de Montserrat”, així com la piscina municipal. Aquest fet, però, ha estat per tal de poder facilitar que un dels helicòpters que treballen en l’extinció pogués repostar-hi.

Segons dades del Servei Català de Trànsit, la carretera BV-4511, entre Callús i Santpedor, està tallada a l’alçada del punt quilomètric 8.

Aquest servei és només un dels 35 serveis per incendis de vegetació en què treballen, en aquests moments, els Bombers de la Generalitat, si bé és el que revesteix major importància. La resta d’incendis de vegetació estan, també controlats, i han afectat petites extensions de terreny.

D’altra banda, els Bombers continuen fent tasques de vigilància i retèn als incendis d’Avellanes i Santa Linya (la Noguera), i Vilademuls (Pla de l’Estany). En aquests incendis hi treballen, respectivament, 15 i 12 dotacions dels Bombers, respectivament, a les quals cal afegir la tasca que han estat fent, al llarg del dia, els mitjans aeris.

Durant tot el cap de setmana (des de les 20’00 h. de divendres, i fins a les 20’00 h. d’aquest vespre), els Bombers de la Generalitat han treballat en 185 incendis de vegetació.

Per comarques, els incendis han estat:

Alt Camp: 2, Alt Empordà: 5, Alt Penedès: 3, Alt Urgell: 2, Alta Ribagorça: 1, Anoia: 6, Bages: 5, Baix Camp: 5, Baix Ebre: 2, Baix Empordà: 9, Baix Llobregat: 15, Baix Penedès: 5, Barcelonès: 5, Berguedà: 2, Conca de Barberà: 2, Garraf: 7, Garrigues: 1, Garrotxa: 1, Gironès: 11, Maresme: 8, Montsià: 6, Noguera: 5, Osona: 3, Pallars Jussà: 1, Pla de l’Estany: 1, Pla d’Urgell: 1, Ribera d’Ebre: 2, Ripollès: 1, Segarra: 2, Segrià: 6, Selva: 3, Tarragonès: 7, Urgell: 3, Vallès Occidental: 31, Vallès Oriental: 16.

La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil, davant d’aquesta situació d’alt risc d’incendi forestal i de la celebració de la revetlla de Sant Joan, vol recordar, un cop més, que cal fer un ús responsable del material pirotècnic. Eviteu llençar aquest tipus de material a menys de 500 m. de qualsevol zona boscosa, ja que qualsevol petita guspira pot ser l’inici d’un incendi forestal. Extremeu les precaucions, també, amb les fogueres.

Recordeu que el telèfon únic d’emergències és el 112.

Cerdanyola del Vallès, 22 de juny de 2003 (20’30 h.)