Segons ha informat el Servei Geològic al Centre d’Emergències de Catalunya (CECAT), des de les 14’00 h. d’avui, i fins a les 14’00 h. de demà dimarts, el perill d’allaus es manté FORT (4) a la zona de l’Aran-Franja Nord de la Pallaresa.
En aquest sentit, tot i que la neu ha iniciat un assentament, la possibilitat de noves nevades (que seran moderades i persistents) inestabilitzarà novament el mantell. A partir de demà, seran possibles allaus, de forma natural, tant de placa com de neu recent. Poden ser de grans dimensions i arribar al fons de les valls. Així, doncs, el perill accidental d’allaus és molt fort.
Des de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil volem recordar que, davant d’aquesta situació, tot i que les condicions meteorològiques no siguin tan adverses com les viscudes els passats dies, hem de mantenir la precaució, sobretot en les activitats de muntanya.
Així, recordeu que:
· cal que us mantingueu informats de l’evolució meteorològica, bé sigui a través dels mitjans de comunicació o del telèfon d’informació ciutadana, 012.
· si feu activitats de muntanya, informeu-vos abans de l’inici de les mateixes de l’estat de les rutes que voleu seguir;
· si voleu fer activitats a la neu, no realitzeu excursions fora de pistes. Les informacions del Servei Geològic indiquen la persistència del perill d’allaus.
· en cas d’emergència, truqueu al telèfon únic d’emergències, 112
Cerdanyola del Vallès, 3 de febrer de 2003