event_note Nota de premsa

El Departament de Justícia instal·la màquines de cafè de comerç just

El Departament de Justícia s’ha sumat a la iniciativa d’adquirir cafè de comerç just per a les màquines expenedores de begudes calentes instal•lades a diverses dependències judicials. El cafè de comerç just garanteix que les persones que són a l’inici de la cadena de producció treballen seguint criteris ètics i que els processos es duen a terme en bones condicions.

El Departament, mitjançant un contracte amb l’empresa Automatic, SA, acreditada per Setem, una organització no governamental (ONG), ha adquirit el compromís de vendre aquest cafè i adherir-se així a la Universitat Autònoma de Barcelona i a l’Ajuntament de la ciutat. L’empresa adjudicatària es compromet a senyalitzar totes les màquines expenedores de cafè de comerç just perquè tots els usuaris n’estiguin assabentats.

Durant aquest mes de desembre s’han col•locat ja les primeres 15 màquines de cafè a diverses dependències de la Fiscalia, al Palau de Justícia, als jutjats de guàrdia i a la sala contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i properament s’anirà estenent a altres dependències judicials.

Amb aquest gest, el Departament de Justícia vol contribuir a fomentar una distribució obligatòria de cafè de comerç just a les màquines de begudes calentes instal•lades a les seves dependències i vol complir una resolució del Parlament de Catalunya de suport al comerç just i solidari, així com una altra resolució del Parlament Europeu, per la qual  es va fer una crida a les institucions comunitàries perquè fessin servir esclusivament el cafè de comerç just en les seves dependències.