- El programa preveu el disseny de mecanismes per simplificar els procediments d’ajuts i subvencions i reduir els costos de la gestió administrativa
- La iniciativa s’emmarca en el pla de reforma de l’administració i millora dels serveis públics aprovada pel Govern el passat mes d’octubre
El Govern ha creat el Programa temporal de suport per a la realització d’una anàlisi integral de les polítiques de foment i d’ajuts socials de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu és optimitzar els procediments d’atorgament d’ajuts i subvencions públics, per evitar duplicitats i fer-los més eficients d’acord amb les demandes socials i econòmiques del país.
La iniciativa, liderada pel Departament d’Economia i Finances i que implica el conjunt de departaments del Govern, s’emmarca en l’estratègia de renovació i millora dels serveis públics aprovada per l’executiu el passat mes d’octubre i forma part de la voluntat del Govern de reformar la gestió pública i situar la ciutadania al centre de la presa de decisions. En definitiva, per avançar cap a una administració pública més eficaç, eficient i adaptada als reptes actuals de la societat.
El Programa, que té una durada d’un any prorrogable fins a tres, està adscrit al Departament d’Economia i Finances i incorporarà un màxim de 10 efectius, que podran crear grups de treball específics amb els principals departaments promotors d’ajuts i subvencions. Cada quatre mesos hauran de fer una valoració de l’evolució dels treballs i presentar un informe amb els resultats obtinguts fins aleshores al Consell Tècnic i, si escau, al Govern.
Entre les funcions que té assignades, destaquen l’elaboració d’una proposta d’optimització dels ajuts i de coordinació de les polítiques de foment, inclusió i protecció social de les administracions públiques catalanes, mitjançant l’anàlisi de la informació continguda al registre d’ajuts i subvencions de Catalunya.
Per fer aquesta proposta, hauran de dur a terme una anàlisi acurada de les dades que permeti, d’una banda, evitar duplicitats i aconseguir una distribució equitativa efectiva de la despesa pública. I, de l’altra, orientar les accions adreçades a la inclusió social i a pal·liar situacions temporals de protecció social. També haurà de dissenyar mecanismes adreçats a simplificar la gestió dels procediments d’ajuts i subvencions i reduir els costos de la gestió administrativa.
Pla de comunicació interna
També en el marc del pla de reforma de l’administració i millora dels serveis públics, el Govern també ha aprovat avui la creació d’un altre Programa temporal per al disseny i la implantació de la comunicació interna a l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic. L’objectiu d’aquest pla de tres anys és implementar una estratègia de comunicació interna que permeti millorar la transmissió d’informació de forma immediata, fomenti la cultura corporativa compartida i la compartició del valor públic de forma bidireccional. Aquesta programa dependrà de la secretaria d’Administració i Funció Pública del Departament de la Presidència.