event_note Nota de premsa

200 representants de 144 associacions i entitats de dones inicien cursos de formació en tecnologies de la informació i la comunicació

L’Institut Català de les Dones (ICD), adscrit al departament d’Acció Social i Ciutadania, ha adjudicat 144 equips informàtics complets (ordinador portàtil, programari i una impressora en color multifunció) a través d’una convocatòria de subvencions adreçada a les entitats de dones de Catalunya. L’objectiu és apropar les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) a les associacions de dones de Catalunya i aplicar-les a les dinàmiques del treball associatiu.
 
Aquesta incitativa, anomenada Programa Ende, es realitza amb la col·laboració de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, del Departament de Governació i Administracions Públiques, que oferirà formació específica a 200 representants d’aquestes entitats sobre la utilització de les TIC.
 
Els cursos s’inicien el proper dissabte, dia 8 de novembre a les poblacions de Barcelona, Lleida, Sort, Callús, Banyoles, Tàrrega, Valls, Móra d’Ebre, Amposta i Borges del Camp. Les sessions es faran els dissabtes al llarg de quatre setmanes.
 
A les sessions de formació, hi participen les dones designades per les entitats  beneficiàries. L’objectiu és que facin extensiva aquesta formació a la resta d’associades.  D’aquesta manera, s’impulsa l’accés de les associacions i entitats a la societat del coneixement i es propicia el seu creixement i intercanvi d’informació en xarxa.
 
La iniciativa fomenta l’ús d'eines i aplicacions pròpies de les TIC, tant en els processos interns de les associacions com en la pràctica de les associades. El Programa Ende parteix de la premissa que el coneixement i la utilització eficient de les TIC facilita l'increment de l'activitat de les associacions i la inclusió digital/social de les associades, fet que millora la incidència social  de l'associació i les habilitats de les dones que hi participen.
El Pla de polítiques de dones de la Generalitat de Catalunya preveu estratègies, entre les quals es troba aquesta iniciativa, per aconseguir que les dones de Catalunya tinguin accés als coneixements que suposin una millora de les seves condicions de vida (sanitària, social, cultural, econòmica i científica). Les tecnologies de la informació i la comunicació són una eina imprescindible per tal d'accedir a aquests coneixements, sobretot en aquells indrets que queden més aïllats geogràficament, com ara determinades zones rurals.
El Programa Ende té com a objectius principals:
  • impulsar la participació activa de les entitats de dones en espais virtuals, propis o aliens, mitjançant la utilització de programari lliure
  • crear xarxes associatives dels grups i entitats de dones en el territori
  • dinamitzar el moviment associatiu de dones i els seus vincles amb les diferents administracions, i materialitzar així la participació activa de les dones
  • impulsar la coordinació de les xarxes de dones des del Consell Nacional de Dones (òrgan consultiu de l’ICD que aplega representants de 327 entitats de dones) i aconseguir l'establiment d'una xarxa de xarxes