L’Escola Virtual d’Idiomes per a Universitaris (EVIU) ha triplicat amb escreix el nombre d’estudiants matriculats respecte el curs passat. Així, quan el període d’inscripció per al segon semestre encara no s‘ha tancat, ja s’hi han matriculat un total de 1.700 alumnes, 961 dels quals corresponen al primer semestre. D’aquests, 400 provenen d’estudiants de la Universitat de Girona, amb la qual l’EVIU va establir un conveni perquè els cursos d’anglès comptessin com a crèdits de lliure elecció. El curs anterior s’havien inscrit a l’EVIU un total de 500 estudiants.

El conseller del DURSI, Carles Solà, valora molt positivament aquest creixement i creu que és “una mostra més que els estudiants són cada cop més conscients de la importància de dominar diversos idiomes”. Com a principal novetat d’aquest curs, l’EVIU ha ampliat la seva oferta docent als antics alumnes, que van sumar 189 inscripcions al primer semestre. Fins ara només s’hi podien inscriure els estudiants de les universitats de Catalunya, així com el personal acadèmic, d’investigació i de gestió.

En aquest segon semestre, l’EVIU ofereix una altra novetat ja que afegeix el nivell 2 als tres nivells d’anglès fins ara disponibles equivalents als cursos de 3er, 4rt i 5è de l’Escola Oficial d’Idiomes i als nivells A2, B1, B2.1 i B2.2 definits pel Consell d’Europa en el marc europeu de referència. Per al setembre està previst incorporar el nivell 1 amb la qual cosa es completarà el cicle sencer de l’Escola Oficial d’Idiomes. Les modalitats d’estudi per a aquest curs són les mateixes que l’any passat: una bàsica, que és d’autoaprenentatge, i d’altres que permeten reforçar aspectes concrets de la llengua, amb l’ajuda d’un professor.

L’EVIU va néixer com una iniciativa del DURSI i el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) en el marc del Programa de Formació en Terceres Llengües. Els cursos són a preu públic: 116 € cada nivell i 61 € un sol semestre (o mig nivell). La matrícula està oberta fins al 16 de març.

Tota la informació està disponible al web de l’EVIU (www.eviu.com) o al telèfon 902 12 12 14.