El turisme britànic és el segon mercat emissor estranger per a Catalunya, amb més de 2 milions de turistes. En el marc d'aquest certamen, Turisme de Catalunya oferirà el proper dilluns un sopar gastronòmic on hi assistiran els principals turoperadors britànics, a més de professionals del sector d'àmbit internacional.
Del 10 al 13 de novembre tindrà lloc a Londres la World Travel Market (WTM), la fira professional del turisme més important del món. Enguany, Turisme de Catalunya hi participa amb un estand de 270 metres quadrats, on estaran presents les diverses marques turístiques i alguns dels productes més representatius de l’oferta catalana. Turisme de Catalunya presentarà en aquesta fira, i davant dels turoperadors britànics, les principals novetats turístiques de Catalunya, entre les quals destaca de forma especial la celebració del Centenari de la Costa Brava. La delegació de Catalunya en la WTM estarà encapçalada pel director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, i el director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs.
Segons el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, “la WTM 2008 es presenta en un moment clau per a Catalunya, fidelitzar el mercat britànic en temps de crisi és molt important i és un dels nostres objectius”.
En el marc d’aquesta fira internacional, Turisme de Catalunya ha organitzat, per al proper dilluns, un sopar gastronòmic a l’hotel Royal Horseguards de Londres, on està prevista l’assistència d’un centenar de professionals dels sectors turístics britànic i català. Entre els assistents britànics, cal destacar la presència d’algunes de les principals associacions d’agències de viatge i turoperadors com ABTA, AITO, IAGTO, ITT, Advantage, First Choice Holidays, Worldchoice, o American Express Travel, entre altres. També assistirà l’oficina de promoció turística britànica Visitscotland.com, que manté una estreta relació amb Turisme de Catalunya.
La gastronomia, ambaixadora de Catalunya
Aquest sopar s’ha convertit ja en una cita inexcusable per als professionals del Regne Unit, en el marc de la WTM. El menú del sopar estarà elaborat pel col·lectiu gastronòmic Les Cuines de la Vall de Camprodon, i es basarà en productes típics de la zona. Aquesta acció pretén consolidar el producte gastronòmic català com un dels principals atractius turístics per al públic britànic.
Catalunya a la WTM’08
La WTM reuneix anualment representants de més de 200 països, i l’any passat va comptar amb l’assistència d’uns 50.000 professionals de la indústria turística d’arreu del món.
Aquest any, els visitants que s’acostin a l’estand de Turisme de Catalunya hi trobaran l’oferta de: Costa Brava Girona, Costa Daurada, Costa de Barcelona Maresme, Terres de Lleida i la ciutat de Barcelona. Pel que fa a les empreses hi seran presents PortAventura, Avant Grup, Barcelona on line, Bravasol Viatges, Costa Brava Verd Hotels, El Montanyà Resort&Spa, Evenia Hotels, Geoland Tours, Goes Travel Consultants, La Roca Village, Main Event, Maka Ecoturism, Miguel Torres, Panoramic ITC Travel, Solineu Hoteles, Sport&Leisure Barcelona, Traveltec, Montserrat i Circuit de Catalunya.
Dades del mercat britànic
Durant l’any 2007, Catalunya va rebre més de 2 milions de turistes procedents del Regne Unit, que van realitzar un total de 15,6 milions de pernoctacions, amb una estada mitjana de 6 nits. Els turistes britànics han representat el 13,6% del total de turistes estrangers vinguts a Catalunya, i el 11,3% de les pernoctacions. Aquestes xifres situen aquest mercat com el segon emissor més important per a Catalunya.
Pel que fa al perfil, el turista britànic que arriba a Catalunya comprèn totes les franges d’edat, acostuma a viatjar en avió, amb amics o familiars, i fa estades d’entre 4 i 7 nits, majoritàriament en hotels. El motiu principal del seu viatge són les vacances, tot i que també té un alt interès cultural, i acostuma a viatjar sense paquet organitzat.




