query_builder 29 octubre 2004 17:50
event_note Nota de premsa
El II Congrés ONLINE de l’Observatori per a la CiberSocietat s’inaugura oficialment aquest divendres en un acte presencial a dos-quarts de vuit del vespre a l’Orfeó Catalònia de Cornellà de Llobregat (C/ Torras i Bages, 66) amb la presència del secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Oriol Ferran. La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació és el coorganitzador principal, juntament amb el Departament de Presidència, la Diputació de Barcelona i la xarxa ciutadana Cornellà.Net de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
No serà però fins al proper dimarts 2 de novembre que el congrés començarà els debats que s’allargaran fins al dia 14. Justament el mateix dimarts es tancarà el període d’inscripció, que és lliure i gratuït. Hores d’ara són ja prop de 3.400 els participants, de seixanta-sis estats diferents. Catalunya aporta més de 400 participants que han elaborat un terç de les comunicacions que s’han presentat des de l’Estat espanyol.
Aquest congrés abordarà, com a línia principal, la pregunta que el comitè científic ha definit en la seva línia editorial: "Cap a quina societat del coneixement?". Aquesta qüestió central pretén dur l’eix del debat, des de tots els sectors socials, sobre la qüestió de cap a quin model de societat tecnològica volem, devem i estem avançant.
El Congrés es realitzarà totalment en línia en una interfície web participativa que ha estat creada especialment sobre codi obert per a l’esdeveniment. Compta amb 77 grups de treball que han rebut 450 comunicacions. Aquest grups estan coordinats per un equip de 212 coordinadors d’arreu de les àrees lingüístiques catalana, castellana, gallega i portuguesa.
El Congrés permetrà la participació en totes aquestes llengües i a més, en anglès. Fomenta especialment l’ús del català com una de les llengües oficials que, per tant, tindrà una important presència internacional.
El Congrés ofereix totes les obres que suporten la gestió a través d’una llicència de reconeixement Creative Commons (creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.ca) que en permet la còpia, la distribució i la comunicació pública. L’OCS, és una entitat sense ànim de lucre, que es defineix com una Comunitat Digital de Coneixement per a la discussió, la publicació i la trobada d’investigacions sobre els diversos aspectes socials i culturals que les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació estan generant.
El setembre de 2002, l’Observatori per a la CiberSocietat (www.cibersociedad.net) va celebrar el seu primer congrés en línia reunint digitalment més de 700 persones i un centenar llarg de comunicacions que es van debatre en una vintena de grups de treball.