La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de la carretera T-331 a Freginals, Montsià

Es millorarà el traçat amb una inversió de 145 MPTA

query_builder   23 febrer 2001 13:00

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de la carretera T-331 a Freginals, Montsià

Es millorarà el traçat amb una inversió de 145 MPTA

El departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la direcció general de Carreteres, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del condicionament i millora de la carretera T-331 a la Creu del Coll, entre els punts quilomètrics 9,5 i 11,8, al terme municipal de Freginals. Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública el proper mes de març, té un pressupost de 145 MPTA (871.000 ’).Actualment la carretera T-331, de Tortosa a Ulldecona, té un tram intermedi anomenat ’la Creu del Coll’ on es produeixen dos revolts molt tancats. A més, la carretera és estreta respecte a la secció de calçada prevista d’acord amb la planificació viària.L’estudi informatiu consisteix en la definició de la millora del traçat de la carretera T-331, del punt quilomètric 9,5 a l’11,8, a la Creu del Coll, al tram de Freginals. Paral·lelament a aquest estudi es redacta l’estudi d’impacte ambiental on s’avaluen els impactes que es poden produir amb el condicionament projectat i es defineixen les mesures de caire preventiu que cal introduir per a minimitzar els impactes residuals.A l’estudi aprovat es considera una nova secció de la carretera formada per dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1 m. A més de l’eixamplament, s’estudia la millora dels revolts salvant la ubicació del restaurant i també es millora la visibilitat de la intersecció amb la carretera TV-3117 d’accés a Freginals.S’han estudiat dues alternatives:Alternativa 1Consisteix en la millora del traçat de la carretera actual evitant els revolts existents, amb un radi mínim de 190 m en tot el tram estudiat i un pendent màxim del 5%.Alternativa 2Consisteix en l’eixamplament de la carretera actual mantenint els revolts però millorant les característiques geomètriques.