La Generalitat aprova el traçat i l'estudi d'impacte ambiental del soterrament de la C-17 en el tram urbà de Montcada i Reixac

query_builder   15 octubre 2003 12:41

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova el traçat i l'estudi d'impacte ambiental del soterrament de la C-17 en el tram urbà de Montcada i Reixac

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental del soterrament de la carretera C-17 en el tram urbà de Montcada i Reixac. Aquesta actuació, que recentment ha sortit a informació pública, suposa una inversió de 22,13 MEUR.

Les obres consisteixen en la millora de la C-17 al seu pas per la zona urbana de Montcada i Reixac, mitjançant el recobriment o soterrament d’uns 400 m de carretera. Aquesta superfície coberta estarà destinada a calçades laterals i usos urbans. Aquesta actuació permetrà la connexió i permeabilitat de les dues àrees urbanes de Montcada, actualment separades per la carretera.

Descripció de les obres

El traçat comença immediatament després del pont que creua el riu Ripoll, poc abans de la cruïlla amb el carrer de Can Tapioles. El punt final es troba després de la connexió de la carretera C-17 amb el polígon industrial del Pla d’en Coll, situat al marge dret de l’actual carretera.

S’ha projectat la depressió de la carretera C-17 respecte de la rasant actual a partir del pont de RENFE en sentit Ripoll, i la construcció d’una rotonda elevada, a l’alçada de la plaça d’Espanya, per tal d’assegurar la permeabilitat del trànsit entre ambdues bandes de la carretera.

Amb aquestes obres es millorarà el temps de recorregut pels usuaris de la via i s’incrementarà la seguretat pels habitants de Montcada i Reixac, ja que no hauran de creuar el tronc de la C-17 a nivell.

També s’ha assegurat la permeabilitat del trànsit entre ambdues bandes de la carretera C-17. Això s’aconsegueix prolongant el tram deprimit de la C-17 en uns 200 m i construint una altra rotonda elevada a l’altura dels carrers Castelló i Puigcerdà. L’espai de tronc deprimit entre les esmentades rotondes es cobrirà, creant-se un fals túnel, en una longitud de 249 m, amb l’objectiu de permetre el pas de vianants (s’han disposat dos passos de vianants semaforitzats) i poder hi, eventualment, habilitar un espai públic.