La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de la 2a fase de les obres de desdoblament de la carretera C-31 (del punt quilomètric 310,02 al 313,82), entre Santa Cristina d’Aro i Castell - Platja d’Aro (Baix Empordà). Aquesta actuació, que es preveu que comenci durant el segon trimestre de l’any vinent amb un termini d’execució de 16 mesos, suposa una inversió de 9,18 MEUR.

L’any 1998 es va desdoblar el tram des de l’enllaç de l’Alou fins a l’inici de la variant de Santa Cristina d’Aro – Platja d’Aro, amb una longitud de 4 Km i una inversió de 5,57 MEUR.

Actualment estan en execució les obres de desdoblament de la 1a fase de la variant de Santa Cristina d’Aro – Platja d’Aro. Aquesta 1a fase té un pressupost de 7 MEUR i una longitud de 3 Km. Les obres es porten a terme des de l’enllaç inicial de la variant, a l’oest de Santa Cristina d’Aro, fins a l’enllaç de Sant Feliu de Guíxols.

La 2a fase té uns 4 Km de longitud i va des de l’enllaç de Sant Feliu de Guíxols fins a l’enllaç final de Platja d’Aro.

Així doncs, un cop acabades la totalitat de les obres, la Generalitat haurà construït uns 11 Km d’autovia i haurà invertit un total de 21,75 MEUR.

Descripció de les obres

El desdoblament es realitza pel costat sud de la carretera C-31. Un cop desdoblada la carretera, tindrà una mitjana constituïda per una barrera rígida, dues calçades de 7 m amb dos carrils cadascuna, vorals exteriors d’1,5 m i vorals interiors d’1,2 m. El desdoblament global (1a i 2a fase) té una longitud de 7 km, iniciant-se a l’enllaç de Santa Cristina i acabant-se a l’enllaç de Platja d’Aro.

La 2a fase té l’origen a l’enllaç de Sant Feliu de Guíxols. En aquest enllaç és on es produeix un canvi en la nomenclatura de la carretera, que passa a anomenar-se C-31. Es contemplen aquí tots els moviments. L’enllaç es farà a diferent nivell i es salva amb dos ponts. El traçat segueix paral·lel fins a l’enllaç de S’Agaró on creua la carretera GV-6621. Aquest enllaç permet el moviment cap a Castell d’Aro i S’Agaró.

L’encreuament de la carretera desdoblada amb el riu Ridaura es supera amb un viaducte de 154 m de longitud i dividit en 6 trams o vànols, amb una amplada d’11,6 m (dos carrils de 3,5 m, un voral interior d’1 m, un voral exterior d’1,5 m, una barrera tipus New Jersey simple de 0,5 m i una barana metàl·lica de 0,7 m).

Les obres es completen amb la senyalització vertical, horitzontal i la instal·lació de barreres de seguretat, així com l’aplicació de les mesures mediambientals corresponents.