query_builder 10 juny 2004 16:58
event_note Nota de premsa
La necessitat d’un nou intercanviador
L’actual intercanviador de correspondència entre la L1 i la L5 és el que més s’utilitza de tota la xarxa de metro de Barcelona i és un dels que més mancances presenta a nivell de mobilitat dels usuaris al presentar passadissos, escales i vestíbuls estrets i no estar adaptat a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR).
A aquesta gran demanda d’usuaris s’hi haurà de sumar els que abocarà l’arribada de la L9 en aquest mateix punt a finals del 2005 o principis del 2006. Es calcula que aquest intercanviador passarà aleshores de rebre 50 mil viatgers al dia a acollir-ne 90 mil.
A això, cal afegir-hi a més, els viatgers que hi aportarà el futur perllongament de la L4, que passarà també per aquest nus, i la construcció d’una nova estació de Renfe prevista en el Pla Director d’Infraestructures 2001-2010.
Tot plegat ha portat a la necessitat de redissenyar, modernitzar, ampliar i adaptar aquest equipament per convertir-lo en un potent intercanviador que esdevindrà un dels punts més importants de la xarxa de transport públic a Barcelona.
Àmbit del projecte:
El projecte:
Les obres adjudicades preveuen les següents actuacions:
1. Reforma i ampliació del l’actual intercanviador per permetre l’intercanvi de viatgers entre L1, L5 i L9, i en el futur de la L4, augmentant i millorant al mateix temps la capacitar d’intercanvi entre les línies L1 i L5 i adaptant-lo a PMRs. La solució plantejada al projecte constructiu preveu que el passadís de correspondència existent, s’amplii de 3 metres a 20 metres d’amplada i un intercanvi directe mitjançant ascensors des de la línia 9 a les andanes de la L1 i L5.
2. Ampliació dels vestíbuls secundaris de L1 i L5 per tal d’augmentar la seva capacitat i adaptar-los també a PMRs.
3. Ampliació de la capacitat de les andanes de la L1 i L5 modificant l’esquema existent (una andana central i dos laterals) substituint-lo per una andana única central amb una amplada entre 9 m.
Per tal d’executar aquest treballs es farà necessari modificar la cota de les vies de RENFE, deprimint-les uns dos metres.
A més, s’executarà la estructura bàsica per garantir la futura construcció d’una estació a les línies C3 i C4 de Rodalies RENFE amb connexió amb el nou intercanviador.
Terminis
Les obres es realitzaran en dues fases:
La 1ª Fase finalitzarà abans de finals del 2005 per permetre la posada en servei de la L-9 i s’executaran les següents actuacions:
- Eixamplament de vestíbul
- Remodelació de les andanes de la L1 i la L5
- Retoc del pas sobre la Renfe
La 2ª Fase té un termini de 37 mesos a partir de l’inici de l’obra i s’actuarà en:
- Modificació de la cota de vies de Renfe
- Acabament del vestíbul adaptat a persones amb mobilitat reduïda.
Situació actual:
Futur intercanviador:
Tall transversal (canvi rasant Renfe):