La Generalitat adjudica el darrer tram de la línia 9 del metro

query_builder   5 març 2004 14:00

event_note Nota de premsa

La Generalitat adjudica el darrer tram de la línia 9 del metro

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat a través de l’empresa pública GISA l’execució de les obres del tram de la línia 9 que va del polígon Mas Blau d’El Prat de Llobregat a la nova terminal l’Aeroport de Barcelona. Aquest era el darrer tram que quedava pendent per adjudicar de la L9 i té un import de 139 MEUROS

La UTE que ha guanyat el concurs està integrada per FCC Construcción SA,  Ferrovial-Agroman, Scrinser SA, Obrascón Huarte Lain, SA, Copisa i Constructora Pirenaica SA.

Es preveu que les obres s’iniciïn d’aquí a tres mesos i tenen un termini d’execució de 20 mesos.

Característiques del tram

·        Longitud total del tram: 3.934 m

·        Longitud túnel amb tuneladora: 3.050 m

·        Estacions: 3 estacions (Terminal entre pistes, Terminal actual, Mas Blau)

El tram comença 450 metres abans d’arribar a la terminal entre pistes (la nova terminal de l’aeroport) amb l’execució d’una cua de maniobres a cel obert per permetre les maniobres dels combois.

Després de passar amb un tram de túnel construït a cel obert per sota de la nova terminal, s’inicien el poc més de tres quilòmetres de túnel construït amb tuneladora. El túnel passa per les futures estacions de la Terminal actual i de Mas Blau, finalitzant 600 metres després.

Preservació dels aqüífers

Aquest túnel té un diàmetre d’excavació de 9,40 m de diàmetre i un radi útil interior de 8,40 m. És un túnel a un nivell amb doble via.

Aquesta solució és escollida atesa la importància dels aqüífers del Delta del Llobregat per a l’abastament de la població de El Prat i de les diferents indústries que s’ubiquen en aquest municipi i  per a la recàrrega de les zones humides de El Remolar i La Ricarda incloses en el Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN) del Delta del Llobregat.

Aquest fet ha comportat, per una part, evitar el contacte de la traça del túnel amb l’aqüífer inferior, i per l’altra, minimitzar el contacte del túnel amb l’aqüífer superior. Per tant, el traçat transcorre per la capa impermeable situada entre els dos nivells d’aigua.

* A http://www.gencat.net/ptop/premsa trobareu el gràfic en alta resolució.

La L9 avança segons els terminis previstos

En aquests moments, el conjunt d’obres de la L9 van segons les previsions. Així, les tuneladores de Santa Coloma i Badalona avancen en direcció Sagrera: la Besi ha fet 1.500 metres i està entre les estacions de “Singuerlín” i “Església” i la Llobri n’ha fet 840 i és a punt d’arribar a “Llefià”.

Pel que fa a l’estació de Lesseps, continua segons el calendari previst i són a punt d’iniciar-se les obres de l’estació d’Amadeu Torner (Centre Comercial Gran Via 2) de forma coordinada amb el soterrament de la Gran Via.

Quant a les obres al Passeig de la Zona Franca, el tram de l’Hospitalet de Llobregat entre el riu i “Parc Logístic” i les estacions del tram Besòs-Zona Universitària “Bon Pastor”, “11 de setembre” “Guinardó” i “Maragall”, s’estan fent els treballs previs per iniciar les obres.