event_note Nota de premsa

Entra en servei la carretera de Biosca a Guissona

Avui, dijous, 12 d’agost, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat en servei la totalitat de la carretera de Biosca a Guissona.  Després que la setmana passada s’obrís al trànsit el tram de Biosca a Massoteres, avui entra en funcionament el tram de Massoteres a Guissona de manera que queda tota la carretera completada i en servei.  La carretera de Biosca a Guissona té uns 9,1 km i les obres, que es van iniciar el maig de l’any passat, han tingut un cost de 9 MEUR.

La carretera de Solsona a Guissona

Aquesta, és una carretera de nova construcció que ha estat executada íntegrament per la Generalitat per crear una nova comunicació directa entre les comarques del Solsonès i la Segarra.

La carretera de Solsona a Guissona, pertany a la xarxa comarcal de Catalunya, té una longitud total d’uns 32,8 quilòmetres i està dissenyada per una velocitat de 70 k/h. La secció de la carretera és de 9 metres i està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre.

La construcció de la nova carretera, que ara s’ha acabat, s’ha desenvolupat mitjançant les quatre fases següents:

-          Tram de Solsona a Can Viladric. Aquest tram té uns 5,2 quilòmetres i les obres es van acabar l’any 1993, amb un cost equivalent de 4,2 MEUR.

-          Tram de Can Viladric a l’Hostal Nou. Aquest tram té uns 4 quilòmetres i les obres es van acabar l’any 1996, amb un cost equivalent d’1,5 MEUR.

-          Tram de l’Hostal Nou a Biosca. De 14,5 quilòmetres de longitud. Les obres es van acabar l’any 2002, amb un cost equivalent de 10,5 MEUR.

-          Tram de Biosca a Guissona. Correspon a les obres acabades ara. Aquest tram té una longitud d’uns 9,1 quilòmetres. El cost total de l’actuació serà de 9 MEUR.

Actualment ja s’ha previst el reforçament del ferm del tram més antic de la carretera C-451 i el de la variant de Solsona. Aquestes obres tenen un pressupost de 2,15 MEUR i es faran l’any vinent.

Guissona - Biosca: descripció de les obres

El tram de la carretera que avui entra en servei de forma completa té una longitud aproximada de 9,1 quilòmetres i s’ha fet amb uns secció de 9 metres d’ample formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre. La velocitat de projecte és de 70 k/h

La carretera té una orientació Nord-sud i en el tram d’uns 5,6 quilòmetres situat més a prop de Biosca (més cap al nord) segueix el corredor de pas de l’antiga carretera LV-3113, però amb nombroses variants de traçat per millorar les característiques funcionals de la carretera. El tram d’uns 3,5 quilòmetres més proper a Guissona és de nou traçat i forma una variant per evitar el pas dels vehicles pel nucli d’aquesta població.

En la nova carretera s’han construït quatre interseccions:

Una rotonda, a l’inici de l’actuació, que se situa sobre la L-313, és a dir sobre la carretera de Guissona a Ponts,  que també  connecta Guissona amb Cervera. Una rotonda situada a 0,5 quilòmetres de l’anterior, sobre la carretera L-313a. Aquesta rotonda constitueix l’accés a Guissona. Aquest accés s’ha condicionat en un tram d’uns 250 metres. Una intersecció en “T” per accedir a Massoteres. Aquesta intersecció està situada a uns dos quilòmetres de l’inici de la carretera. Junt amb la intersecció s’ha construït un nou vial de connexió que té una longitud de 460 metres i una amplada de 7 metres. Una intersecció en “T” per accedir a Talteüll. Aquesta intersecció està situada a uns 4,7 quilòmetres de l’inici de la carretera. Amb la intersecció s’ha construït un petit tram de nou vial de connexió, que té una longitud de 85 metres, per connectar amb la carretera d’accés a Talteüll.

Amb les obres fetes s’han construït dues estructures:

·        L’ampliació del pont existent sobre el riu Llobregós. Aquest pont ha quedat amb una longitud de 42 metres i una amplada de 10,6 metres.

·        Pòrtic situat prop de Guissona d’una longitud de 14 metres i una amplada de 10 metres. S’ha construït per tal de preservar i fer visitables  les restes d’una calçada romana que s’ha descobert en el transcurs de les obres.

S’han construït també, 15 obres de drenatge transversal i 3 passos de fauna fets amb calaixos de formigó. A més, s’ha executat la senyalització vertical i horitzontal, així com la col·locació d’uns 9,5 quilòmetres de barrera de seguretat.

Actualment està en redacció un projecte de mesures correctores d’impacte ambiental amb una previsió de cost de 0,5 MEUR. Les obres d’aquest projecte es faran durant l’any vinent.