El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha respost una pregunta parlamentària del Portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, on aquest qüestiona el traçat del TGV a Barcelona, recordant-li que l’opció actual va ser aprovada per ell mateix quan era conseller de PTOP de l’anterior Govern de la Generalitat

En la pregunta, Puig demana els motius pels quals el Govern de la Generalitat ha desestimat el pas del TGV a Barcelona pel carrer Provença i ha optat per l’opció del Ministeri de Foment de desviar-lo pel carrer  Mallorca. A parer de Puig, l’opció del carrer Provença era millor. En la seva resposta, el conseller Nadal li ha recordat que l’opció del carrer Provença va ser descartada per un acord signat el 12 de juny de 2002 pel Ministeri de Foment, Renfe, Ajuntament de Barcelona i la Generalitat.

L’acord determinava que al túnel del carrer Aragó s’hi mantindrien els serveis de rodalies, mentre que el túnel de nova construcció es destinaria a la línia d’ample internacional. L’acord també determinava que aquest túnel transcorreria per sota el carrer Mallorca i, que, a més de les estacions de Sants i Sagrera, la línia d’alta velocitat tindria una estació a l’alçada del Passeig de Gràcia per intercanviar amb metro i FGC.

No obstant, el 2003, davant els problemes que podia comportar el nou túnel en l’estabilitat de la Sagrada Família, el Ministeri de Foment, d’acord amb la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, va decidir modificar parcialment el traçat del túnel a l’entorn del Temple, portant-lo per sota la Diagonal fins al carrer València per tornar a recuperar posteriorment el traçat pel carrer Mallorca fins a Sagrera.

El conseller Nadal recalca que l’opció del carrer Provença va ser descartada en virtut d’aquest acord signat per l’anterior Govern. Així doncs, l’actual Govern de la Generalitat s’ha trobat el projecte ja redactat, n’ha fet una valoració positiva i té la voluntat de treballar en la línia d’afavorir la ràpida realització de les obres que facin viable la implantació de la línia d’alta velocitat sense més retards.