- La línia 490 incorpora una parada en aquest municipi de l’Alt Penedès
La línia d’autobús 490, que uneix Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d’Anoia amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), modificarà el recorregut i a partir d’aquest dilluns 17 de febrer farà parada també a Gelida, a la Ronda Francesc Macià.
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica dona així resposta a una reivindicació del municipi, que reclamava des de feia temps un servei d’autobús directe per facilitar l’anada i tornada dels estudiants al Campus de Bellaterra.
La línia, d’altra banda, incorpora una nova expedició que sortirà de Sant Sadurní d’Anoia a les 7:40 hores del matí i que passarà per Gelida a les 7:45 hores. L’actual expedició de les 7:30 hores des de Vilafranca del Penedès passarà a ser directe fins a la UAB. El servei, per tant, disposarà de quatre expedicions d’anada a la UAB i de dues expedicions de tornada.
La línia 490 va registrar l’any 2024 un total de 18.599 viatges, una xifra que supera en més del doble els 7.027 viatges que es van registrar al 2023. El servei està operat per l’empresa concessionària Hispano Igualadina i funciona els dies lectius universitaris