El Govern ha fet una aposta clara per la construcció de la línia 9 del metro. Per aquesta raó la reunió de l’Executiu d’avui ha acordat encarregar la redacció del projecte de construcció del conjunt de tota la línia. El pressupost d’aquest encàrrec és de 930 MPTA a càrrec dels pressupostos de la Direcció General de Ports i Transports. La línia 9 suposarà ampliar la xarxa de metro en 35 km. Amb aquesta actuació s’espera donar servei a 85 milions de passatgers anuals. Les zones per la qual passarà el nou metro són punts amb una alta densitat d’habitants i en molts casos, amb necessitat de més accés als transports públics .El traçat comença a l’Aeroport, continua per la Zona Franca, Polígon Pedrosa, passeig de la Zona Franca (prop de la futura Ciutat Judicial), l’Hospitalet (hi haurà un intercanviador amb la L-1) i l’ avinguda Carles III. A continuació, el traçat segueix paral·lel a la Ronda del Mig, Travessera de Dalt i plaça Sanllehí. Posteriorment, la línia 9 del metro arribarà fins a la Sagrera (on hi haurà l’estació del TGV), Bon Pastor i Santa Coloma. A partir d’aquest punt es bifurcarà en 2 trams. El primer es dirigirà al barri de Singuerlín al municipi de Santa Coloma i el segon dels ramals donarà servei als barris de Llefià, La Salut, Santa Rosa i Gorg, tots ells del municipi de Badalona.