L’objectiu del projecte és facilitar l’accés als usuaris d’aquesta estació tant del carrer al vestíbul com d’aquest a l’andana. Actualment, l’estació només disposa d’una sortida de l’andana al vestíbul situada en el lateral del costat Horta. Això provoca que els passatgers que, circulant en sentit Cornellà, baixen del primer cotxe del tren, han de recórrer més de 80 metres per l’andana per sortir.
A més, existeix un únic vestíbul, de dimensions bastant reduïdes i la comunicació entre el nivell de les andanes i el nivell del vestíbul es fa només per escales fixes (no hi ha ascensors ni escales mecàniques).
Així mateix, també hi ha una sola sortida del vestíbul al carrer, que està situada en la confluència del carrer d’Hortènsia amb el carrer de la Maladeta. En aquest cas, hi ha escales mecàniques per sortir a superfície (només en sentit ascendent), però no es disposa d’ascensor.
Descripció del projecte
Perllongament de l’andana
El projecte consisteix en perllongar les andanes existent 46 metres en sentit Horta. D’aquesta manera, es milloren les condicions de seguretat, en reduir-se el recorregut màxim dins d’andana fins a una sortida a 50 metres.
La sortida de les andanes es realitzarà per escales laterals, mecàniques pel sentit ascendent, i fixes pel descendent.
Nou vestíbul
El nou vestíbul es construirà a la cruïlla del carrer de la Maladeta amb el carrer de la Menta (en el terme municipal d’Esplugues de Llobregat) i el carrer de Hierbabuena (corresponent a la localitat de l’Hospitalet de Llobregat). El nou vestíbul tindrà unes dimensions aproximades en planta de 30 per 12 metres, amb una alçada de 2,80 metres. Donat que es tracta d’unes dimensions força grans, es podria reservar espai per a locals comercials.
Accés al carrer
A nivell de carrer, se situarà una boca per a escales fixes en el carrer de la Maladeta, entre l’encreuament amb el carrer de la Menta/Hierbabuena i l’encreuament amb el carrer Rosa de Alejandría/Jaume Pros.
S’aprofitarà per fer una millora urbanística de la zona, donant prioritat als vianants i espais verds sobre els vehicles privats. Per tant, es tindrà en compte un projecte que preveu treure les zones d’estacionament de vehicles privats existents, per ampliar les voreres. El resultat serà un carrer amb un carril de 3 metres d’ample per sentit de circulació, amb voreres laterals d’aproximadament 4,5 metres cadascuna. Aquesta ubicació dels nous accessos a l’estació suposarà un increment de la demanda, per a la millora de l’accessibilitat.