- S’incrementaran 305 grups, 490 dotacions docents, 86 professionals de l’orientació educativa i 20 auxiliars administratius
- La preinscripció acabarà el 31 de juliol
- S’implementa un sistema en línia de confirmació de l’assignació i matrícula
El Govern ha aprovat avui l’ampliació de l’oferta i millora de l’accés a la formació professional del curs 2025-2026, amb l’objectiu de donar resposta a l’interès creixent de les persones per cursar aquests ensenyaments. Per tant, es preveu una ampliació de l’oferta en més de 7.500 places per a optimitzar i millorar l’accés a la formació professional, ampliar l’oferta dels ensenyaments professionalitzadors i fomentar la continuïtat formativa .
Això suposarà incrementar un total de 305 grups arreu del territori dels següents ensenyaments:
- Programes de formació i inserció (FPI).
- Itineraris educatius específics (IFE).
- Grau bàsic.
- FP de grau mitjà.
- FP de grau superior.
- Ensenyaments artístics.
- Ensenyaments esportius.
- Arts escèniques.
Aquesta ampliació és fruit de l’anàlisi que s’ha dut a terme de les persones que en la passada preinscripció es van quedar sense assignació. També s’ha estudiat la viabilitat dels espais i equipaments dels centres, i la disponibilitat de professorat i de llocs per dur a terme la formació en empresa.
Aquest augment de l’oferta en ensenyaments professionalitzadors suposarà un creixement de les dotacions professionals. Concretament:
- 490 dotacions docents per als centres de titularitat pública.
- Increment de personal d’orientació educativa amb 86 noves dotacions en els centres públics d’FP i d’ensenyaments especials i als centres d’adults.
- Augment de les dotacions d’auxiliars administratius amb 20 dotacions als centres públics.
Les cinc famílies professionals que més creixen són:
- Sanitat (1.193 places).
- Administració i gestió (637 places).
- Activitats físiques i esportives (543 places).
- Comerç i Màrqueting (509 places).
- Informàtica i comunicacions (507 places).
S’avança el període de matrícula: acabarà el 31 de juliol
La principal novetat del procediment de preinscripció i matrícula de l’FP per al pròxim curs és que tots els tràmits de preinscripció i matrícula finalitzaran el 31 de juliol. D’aquesta manera, es vol garantir que el màxim nombre d’alumnes accedeixi a una plaça de la seva preferència i evitar que l’alumnat a qui s’hagi assignat una plaça no s’hi acabi matriculant.
Al llarg del mes de juliol es faran tres tandes d’assignacions, i l’alumnat haurà de realitzar dues accions bàsiques: confirmar en línia l’assignació o renunciar-hi voluntàriament, i completar els tràmits amb el centre. També s’implementa un sistema de confirmació de l’assignació i matrícula en línia, per aportar més flexibilitat i tranquil·litat als futurs alumnes i les seves famílies.
El Departament posarà en marxa també un paquet de millores en la comunicació amb l’alumnat, per guiar-lo en els canvis d’aquest nou procediment: s’enviaran SMS i correus recordatoris a l’alumnat que no hagi confirmat o renunciat, amb un llenguatge revisat per fer-lo més planer. Els formularis de preinscripció insistiran en la importància d’omplir diverses peticions. També s’ha engegat una enquesta que permetrà a l’Administració tenir una estadística sobre les preferències de l’alumnat i un simulador de preinscripció perquè l’alumnat vegi com l’haurà d’emplenar. A més, es disposaran reforços de personal d’administració i serveis a centres d’FP.
Per últim, en l’accés a cicles formatius de grau superior, s’iguala la reserva de places per a alumnat provinent d’un grau mitjà i de batxillerat.




