El conseller de Medi Ambient, Ramon Espadaler, ha anunciat aquesta tarda que el govern català presentarà un recurs contra la Declaració d’Impacte Ambiental que avui ha aprovat el Consell de Ministres i que en demanarà la seva suspensió “per coherència amb la nostra postura davant el PHN” i “per solidaritat amb les Terres de l’Ebre”. El conseller ha manifestat que “s’ha acabat la via del diàleg i la política i comença la via judicial” i ha acusat de “prepotència novament al Govern Central que ha fet un pas més sense escoltar el territori”.
El conseller ha explicat aquesta decisió argumentant que “encara no s’ha aprovat el Pla Integral del Delta de l’Ebre (PIDE), tot i que la seva aprovació estava fixada com a condició prèvia en la mateixa Llei del Pla Hidrològic Nacional”. En segon lloc, Espadaler ha manifestat que “el govern central no s’ha interessat en estudiar l’alternativa del Roina, una proposta que va posar damunt la taula el govern català com a alternativa al Transvasament de l’Ebre i que fa un any que espera resposta”. Finalment, el tercer motiu que ha exposat el conseller de Medi Ambient, és que el transvasament es vol tirar endavant “sense haver demanat l’informe preceptiu de l’autoritat ambiental competent, en aquest cas el Departament de Medi Ambient” i ha matitzat que l’informe és un tràmit diferent a les al·legacions que ja va presentar el seu dia el Govern de la Generalitat.
A preguntes dels periodistes, Espadaler ha lamentat el caire polític que ha volgut donar el govern del PP a aquesta decisió, aprovant la DIA, just el primer dia de campanya electoral a Catalunya. “És lamentable que a nosaltres se’ns hagi acusat de fer demagògia i electoralisme amb el Pla Hidrològic quan qui ha quedat retratat de veritat és el govern del Partit Popular que ha esperat a prendre aquesta decisió, just quan ha començat la campanya electoral a Catalunya”.