La Junta de Residus, del Departament de Medi Ambient, la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació Catalana de Municipis han establert una línia de col·laboració comuna per portar a terme una sèrie d’actuacions per divulgar el coneixement de la normativa sobre residus.
Els tres òrgans han signat un conveni de col·laboració per participar activament, aquest 2003, en els seminaris de difusió del marc normatiu i del procediment de gestió de residus, coordinant les actuacions amb entitats i organismes participants.
Està previst organitzar conjuntament quatre seminaris: un sobre normativa general de residus, un de residus de la construcció, un de residus municipals (selectives, matèria orgànica i rebuig) i un de dejeccions ramaderes.
La Junta de Residus finançarà el 100% del cost d’organització i coordinació dels seminaris aportant 24.040 euros.
Tot i que la gestió dels residus municipals és un servei públic de prestació obligatòria de règim local, la Generalitat, a través de la Junta de Residus, estableix un sistema d’assessorament i d’assistència científica als òrgans de les administracions que tenen competències sobre residus.