L’empresa Adigsa, que administra i gestiona els habitatges públics de la Generalitat, ha adjudicat una obra de rehabilitació al barri de Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat per un import de 203.430 euros. L’obra, que durarà cinc mesos, consisteix a retirar les plaques de fibrociment de les baranes dels balcons, les galeries i els tancaments de les escales d’un total de 104 habitatges distribuïts en 13 edificis. L’empresa adjudicatària ha estat C. Misca, SL.
El tancament de l’escala es farà enderrocant la gelosia existent, prefabricada amb formigó, i els vidres, i se substituirà per un tancament d’alumini anoditzat de plata.
La retirada del fibrociment dels balcons i les galeries es realitzarà només en les escales en què la totalitat dels veïns estiguin d’acord amb l’actuació. Tenint en compte la toxicitat d’aquests materials, els residus provinents de les plaques de fibrociment s’enviaran separadament a un dels abocadors autoritzats per la Junta de Residus per a aquest tipus de materials. S’aprofitarà per homogeneïtzar el disseny i l’acabat d’aquestes parts dels edificis.
A Sant Boi de Llobregat, Adigsa administra 1.559 habitatges. Amb les obres que es realitzaran a Camps Blancs, Adigsa vol garantir el manteniment dels habitatges socials i continua executant el Pla director d’obres en el marc del nou Pla de rehabilitació d’habitatges del Departament de Medi Ambient i Habitatge. A banda de Camps Blancs, les obres de rehabilitació es realitzaran a d’altres 18 barris, distribuïts en 6 comarques, amb una inversió total de quasi 5 milions d’euros.
En les obres que Adigsa promou, s’aplica la clàusula social de reserva de llocs de treball per a col•lectius amb risc d’exclusió social dins del marc del programa Posa’t a Punt. A Camps Blancs, s’ha reservat 1 lloc de treball destinat a un manobre. En l’anterior concurs d’obres del mes de setembre es va reservar un lloc d’aquestes característiques també per a un manobre.
La nova Direcció d’Adigsa ha fet una auditoria interna del Pla director d’obres (PDO), signat amb 108 entitats veïnals per al període 1997-2004, de la qual es desprèn que l’esmentat PDO només ha estat executat en un 50%, i que no disposava d’estimació de costos, ni de pla de finançament. Tot això ha comportat que en el 50 % d’obres executades s’hagin gastat 191 milions d’euros dels 270 pressupostats. L’estimació actual per acabar el 50% d’obres pendents és de 208,5 milions d’euros.