- Finançarà les despeses ordinàries de personal i altres necessitats recurrents de l’any 2024
- El Decret llei s’haurà de convalidar al Parlament en un termini de 30 dies
El Govern ha aprovat un decret llei de suplement de crèdit que augmentarà el pressupost prorrogat de la Generalitat en 2.167,7 milions d’euros. L’executiu recorre a aquest instrument per incorporar als comptes prorrogats una part dels majors ingressos previstos per a l’any 2025, i poder incrementar així la despesa respecte al 2023, darrer any en què es van aprovar pressupostos.
Aquest suplement de crèdit permetrà garantir el funcionament dels serveis públics durant la pròrroga, ja que finançarà les despeses ordinàries de personal i altres necessitats recurrents de l’any 2024.
En conjunt, l’estimació de recursos addicionals per al 2025 ascendeix a 3.936,7 milions, provinents dels majors ingressos del sistema de finançament (bestreta del 2025 i liquidació del 2023). És per això que el Govern preveu aprovar, en les properes setmanes, un segon suplement de crèdit que permeti destinar la totalitat dels ingressos a atendre les necessitats de finançament dels serveis públics i les inversions.
La normativa reguladora de les finances públiques preveu que, en cas que no s’aprovin nous pressupostos, el Govern pugui tramitar suplements de crèdit per finançar despesa recurrent i ineludible. El 2025 és el segon any consecutiu que el Govern haurà de recórrer a aquest instrument, ja que el 2024 tampoc es van aprovar pressupostos. Concretament, l’any passat es van tramitar diferents suplements de crèdit per un import total de 2.137,7 milions d’euros.
El Decret llei aprovat avui entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i s’haurà de convalidar al Parlament en un termini de 30 dies.