La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil de Catalunya informa que, passades les 20’00 hores, s’ha activat la fase d’Alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions, INUNCAT, a les comarques del nord-est del país: Alt Empordà, Baix Empordà i Gironès.
Tanmateix, atesa l’evolució favorable de la situació a la comarca del Baix Camp, hores d’ara s’ha desactivat la fase d’Alerta del Pla INUNCAT, activat des d’aquest matí només en aquesta comarca.
D’altra banda, i pel que fa al Pla Especial d’Emergències per Nevades, NEUCAT, la fase d’Emergència 1 que s’havia activat a 5 comarques s’ha donat per finalitzada, amb la qual cosa resta només activada la fase d’Alerta a les següents comarques:
Alt Urgell, Alta Ribagorça, Anoia, Berguedà, Cerdanya, Garrigues, Garrotxa, Osona, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès, Val d’Aran, Alt Camp, Alt Empordà, Bages, Baix Camp, Baix Ebre, Conca de Barberà, Montsià, Priorat, Segarra, Segrià, Terra Alta i Vallès Oriental.
Els Bombers de la Generalitat han realitzat, al llarg de la tarda, unes 60 sortides, la majoria de les quals han estat per revisar punts inundables i fer inspeccions de carreteres i camins. Aquestes sortides s’han dut a terme a diverses comarques del país, sense observar-se incidències remarcables ni situacions d’emergència extrema en cap dels punts on s’ha treballat.
Segons informa el Servei Català de Trànsit, a hores d’ara hi ha 36 carreteres de la xarxa viària catalana afectades per neu, 10 de les quals estan tallades, 24 amb necessitat d’utilització de cadenes per circular i 2 amb plaques de gel al paviment.
Cerdanyola del Vallès, 20 de febrer de 2003 20:30 hores