Guia per al desenvolupament i la implantació d'un sistema de gestió ambiental en centres sanitaris

query_builder   9 juny 2004 12:21

event_note Nota de premsa

Guia per al desenvolupament i la implantació d'un sistema de gestió ambiental en centres sanitaris

El Programa de gestió intracentre de residus sanitaris de la Direcció General de Salut Pública del Departament de Salut controla l’eficàcia de les activitats compreses en la manipulació, classificació, recollida, transport i emmagatzematge intracentre dels residus sanitaris, i té com a objectiu millorar la seguretat i higiene en el treball, garantir la protecció de la salut pública, la defensa del medi ambient i preservar els recursos naturals.

La Guia per al desenvolupament i la implantació d’un sistema de gestió ambiental en centres sanitaris és fruit d’un conveni de col•laboració entre la Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Medi Ambient i Habitatge i la Direcció General de Salut Pública del Departament de Salut.

Actualment, tots els hospitals de Catalunya disposen d’un Pla de gestió de residus sanitaris que s’ha d’actualitzar i adequar al nou marc comunitari en matèria ambiental. Els centres disposen d’un llibre de registre del control de residus sanitaris que han de portar al dia i que ha d’estar a disposició de l’autoritat competent, segons es recull a l’article 11 del Decret 27/1999.

Per tal de facilitar aquesta adequació al marc jurídic, el Departament de Salut ha publicat guies que permeten ajudar els professionals i responsables sanitaris dels centres hospitalaris a implantar el Pla de gestió de residus, adoptant un model compatible amb el nou marc legal, amb els principis de seguretat laboral per al personal del centre sanitari i amb el sistemes externs de gestió de residus. Així doncs, a les guies editades -Guia de gestió de residus sanitaris, Guia de gestió de residus químics en centres sanitaris- s’afegeix ara la nova Guia per al desenvolupament i la implantació d’un sistema de gestió ambiental en centres sanitaris.