- Una trentena d’estudiants de 7 centres de Formació Professional i ensenyaments artístics de Catalunya han participat en una Game Jam a RetroBarcelona, on han desenvolupat prototips de videojocs
- La GAME JUMP FP 2025 ha estat impulsada pel Departament de Cultura amb l’objectiu de visibilitzar el talent emergent en videojocs provinents de la Formació Professional i ensenyaments artístics
- RetroBarcelona ha celebrat una dècada de videojoc clàssic a la seva 10a edició la Farga de l’Hospitalet de Llobregat
- El leivmotiv de la GAME JUMP FP 2025 ha servit per celebrar els 40 anys de la publicació del p

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha organitzat per segona vegada una Game Jam adreçada a centres de Formació Professional (FP) i ensenyaments artístics amb estudis de videojocs de Catalunya. L’Escola d’Art i Disseny Deià ha guanyat el Premi al millor joc a la GAME JUMP FP 2024 celebrada el 3 i el 4 de maig a RetroBarcelona, la fira del videojoc clàssic més important de l’Estat.
La GAME JUMP FP 2025 vol centrar el focus en la Formació Professional en videojocs a Catalunya oferint un espai per donar un salt de cara a la professionalització dels i les estudiants participants. Durant 48 hores i en format presencial, 30 estudiants de Formació Professional de videojocs, organitzats en 7 equips, han una demo jugable d’un videojoc. Els set centres de FP catalans participants són:ENTI-UB, Escola d’Art i Disseny Deià, IES Bernat el Ferrer, Institut Mare de Déu de la Mercè, Institut Tecnològic de Barcelona i l’Institut Rafael Campalans.
El leivmotiv de la GAME JUMP FP 2025, que es va comunicar als equips d’estudiants a l’inici de la Game Jump FP 2025, ha servit per celebrar els 40 anys de la publicació del primer videojoc en català de la història: Guillem de Berguedà. Aquest 2025 fa 40 anys que el Centre Divulgador de la Informàtica de la Generalitat de Catalunya va publicar, mitjançant l’encàrrec de desenvolupament a ACE Software i a Joan Argemí, el videojoc “Guillem de Berguedà”, considerat així el primer videojoc en llengua catalana i preparat per ser jugat amb Amstrad, MSX, ZX Spectrum i Commodore 64. Es tractava d’una aventura conversacional i d’estratègia ambientada en una Catalunya medieval, protagonitzada pel trobador Guillem de Berguedà (aprox. 1138-1198) a la recerca d’un tresor per tot el país.
La Game Jam ha finalitzat avui diumenge 4 de maig amb una presentació dels projectes desenvolupats a l’escenari principal de la RetroBarcelona i el lliurament de premis als equips guanyadors. Les categories són: millor joc, millor jugabilitat, millor art i millor adaptació a la temàtica. El premi al millor joc ha estat per l’Escola d’Art i Disseny Deià de Barcelona, el premi a la millor jugabilitat ha recaigut en l’Institut Bernat el Ferrer (grup B) de Molins de Rei, el premi al millor art ha estat per l’Institut Rafael Campalans d’Anglès i el premi a la millor adaptació a la temàtica s’ha atorgat a ENTI-UB de Barcelona. El jurat ha estat format per Marisol López, directora general d’Innovació i Cultura Digital, Dani Gimeno, subdirector general de Planificació per a la Innovació i la Cultura Digital; Josep Valls de RetroBarcelona; Oscar Sahun, coordinador del programa GameBCN i cofundador d’iGii i Dani Santigosa, director de BCN Game Fest. El jurat ha valorat les propostes segons criteris com la creativitat, el disseny artístic i l'adequació al tema de la GAME JUMP FP 2025.
La participació activa dels centres, el professorat i l’alumnat de formació professional com a part de l’ecosistema català del videojoc és una línia d’acció de la Taula del Videojoc en l'àmbit del foment del talent i la professionalització en el desenvolupament de videojocs. Impulsada per la Generalitat de Catalunya, la Taula de Videojoc és l’espai de concertació i trobada entre actors públics i privats per situar el sector del videojoc com un pol estratègic de país.