1. Una trentena d’estudiants de 7 centres de Formació Professional i ensenyaments artístics de Catalunya han participat en una Game Jam a RetroBarcelona, on han desenvolupat prototips de videojocs
  2. La GAME JUMP FP 2025 ha estat impulsada pel Departament de Cultura amb l’objectiu de visibilitzar el talent emergent en videojocs provinents de la Formació Professional i ensenyaments artístics
  3. RetroBarcelona ha celebrat una dècada de videojoc clàssic a la seva 10a edició la Farga de l’Hospitalet de Llobregat
  4. El leivmotiv de la GAME JUMP FP 2025 ha servit per celebrar els 40 anys de la publicació del p
Participants a la Game Jump 2025{"name":"2025/05/04/18/08/55766c99-9a84-4885-972e-dd83c9a247cb.jpg","author":"Departament de Cultura","type":"0","location":"0","weight":727438}

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha organitzat per segona vegada una Game Jam adreçada a centres de Formació Professional (FP) i ensenyaments artístics amb estudis de videojocs de Catalunya. L’Escola d’Art i Disseny Deià ha guanyat el Premi al millor joc a la GAME JUMP FP 2024 celebrada el 3 i el 4 de maig a RetroBarcelona, la fira del videojoc clàssic més important de l’Estat.

La GAME JUMP FP 2025 vol centrar el focus en la Formació Professional en videojocs a Catalunya oferint un espai per donar un salt de cara a la professionalització dels i les estudiants participants. Durant 48 hores i en format presencial, 30 estudiants de Formació Professional de videojocs, organitzats en 7 equips, han una demo jugable d’un videojoc. Els set centres de FP catalans participants són:ENTI-UB, Escola d’Art i Disseny Deià, IES Bernat el Ferrer, Institut Mare de Déu de la Mercè, Institut Tecnològic de Barcelona i l’Institut Rafael Campalans.

El leivmotiv de la GAME JUMP FP 2025, que es va comunicar als equips d’estudiants a l’inici de la Game Jump FP 2025, ha servit per celebrar els 40 anys de la publicació del primer videojoc en català de la història: Guillem de Berguedà. Aquest 2025 fa 40 anys que el Centre Divulgador de la Informàtica de la Generalitat de Catalunya va publicar, mitjançant l’encàrrec de desenvolupament a ACE Software i a Joan Argemí, el videojoc “Guillem de Berguedà”, considerat així el primer videojoc en llengua catalana i preparat per ser jugat amb Amstrad, MSX, ZX Spectrum i Commodore 64. Es tractava d’una aventura conversacional i d’estratègia ambientada en una Catalunya medieval, protagonitzada pel trobador Guillem de Berguedà (aprox. 1138-1198) a la recerca d’un tresor per tot el país.

La Game Jam ha finalitzat avui diumenge 4 de maig amb una presentació dels projectes desenvolupats a l’escenari principal de la RetroBarcelona i el lliurament de premis als equips guanyadors. Les categories són: millor joc, millor jugabilitat, millor art i millor adaptació a la temàtica. El premi al millor joc ha estat per l’Escola d’Art i Disseny Deià de Barcelona, el premi a la millor jugabilitat ha recaigut en l’Institut Bernat el Ferrer (grup B) de Molins de Rei, el premi al millor art ha estat per l’Institut Rafael Campalans d’Anglès i el premi a la millor adaptació a la temàtica s’ha atorgat a ENTI-UB de Barcelona. El jurat ha estat format per Marisol López, directora general d’Innovació i Cultura Digital, Dani Gimeno, subdirector general de Planificació per a la Innovació i la Cultura Digital; Josep Valls de RetroBarcelona; Oscar Sahun, coordinador del programa GameBCN i cofundador d’iGii i Dani Santigosa, director de BCN Game Fest. El jurat ha valorat les propostes segons criteris com la creativitat, el disseny artístic i l'adequació al tema de la GAME JUMP FP 2025.

La participació activa dels centres, el professorat i l’alumnat de formació professional com a part de l’ecosistema català del videojoc és una línia d’acció de la Taula del Videojoc en l'àmbit del foment del talent i la professionalització en el desenvolupament de videojocs. Impulsada per la Generalitat de Catalunya, la Taula de Videojoc és l’espai de concertació i trobada entre actors públics i privats per situar el sector del videojoc com un pol estratègic de país.