El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha fet avui la presentació del port de Badalona en el marc del Saló Nàutic. Es preveu que la primera fase d’aquest port estigui acabada a primers del 2005 i serà gestionat per Marina Badalona, SA, una societat anònima integrada per l’Ajuntament de Badalona i el Consell Comarcal del Barcelonès.

Característiques

El port de Badalona tindrà capacitat per a 882 places d’amarratges, (87 pesquers, 617 esportius, i 178 situats al canal). Pel que fa als esportius, es reservarà el deu per cent per a l’ús públic tarifat dels vaixells i embarcacions transeünts. A més, tindrà 1.042 places d’aparcament, locals comercials, centre lúdic i hotel.

Mesures ambientals

El port donarà especial importància a les mesures de protecció ambiental. Així, tindrà un sistema específic de gestió ambiental, recollida i tractament de les aigües domèstiques i de sentina dels vaixells i embarcacions, recollida de residus contaminants en una àrea habilitada amb tancat de protecció, recollida selectiva de vidre, paper i cartró, recollida de deixalles i escombraries i instal·lacions adequades per a la recollida i gestió de les aigües residuals i deixalles de les embarcacions, entre d’altres.

Serveis portuaris

Una escola de vela amb accés directe al mar, marina seca amb 330 places, llotja, confraria de pescadors, pallols i capitania on inclou espais per Salvament Marítim i la Guardia Civil del Mar.

Primera marina seca

La infraestructura portuària serà la primera de Catalunya, juntament amb el futur port del Fòrum 2004, de disposar d’una marina seca, una espai dissenyat per allotjar les embarcacions en terra i tornar-les a posar a l’aigua mitjançant una grua. Aquest servei té capacitat per a 330 embarcacions d’entre 4 i 8 metres d’eslora.

Nou espai lúdic i comercial

L’objectiu de la Generalitat i de Marina de Badalona SA, l’entitat  integrada per l’Ajuntament i el Consell Comarcal del Barcelonès que en té la concessió, és fer un port integrat a la trama urbana de la ciutat amb unes instal·lacions preparades per a la navegació comercial i esportiva. Així mateix, es vol aconseguir que aquesta nova zona sigui un nou espai públic lúdic i comercial per als badalonins. A més, la construcció del port implica la descontaminació dels terrenys on s’havien acumulat els residus industrials de l’antiga Cros, S.A.

Cal afegir que el Port de Badalona tindrà una gran connectivitat amb el transport públic i la xarxa viària ja que té a prop una estació Gorg de la L2 i hi arribarà el ramal badaloní de la L9. A més, connecta amb la xarxa de rodalies de RENFE i també amb la C-31 i la B-10.