PTOP treu a informació pública el condicionament de la GI-555 entre Sils i Massanes

query_builder   28 desembre 2004 14:10

event_note Nota de premsa

PTOP treu a informació pública el condicionament de la GI-555 entre Sils i Massanes

El Govern de la Generalitat ha fet públic a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) els estudis informatius i d’impacte ambiental del projecte de condicionament de la carretera GI-555 entre Sils i Massanes. Aquesta actuació preveu ampliar la secció, millorar interseccions, eliminar revolts tancats, i en definitiva fer-la més còmoda i segura per a la conducció. El projecte té un import previst de 12 MEUR.

La carretera GI-555  comunica la circulació que prové de Santa Coloma de Farners  per Riudarenes cap al Vallés o Barcelonès a través de l’autopista AP-7 o bé la C-35, que es pot agafar a Hostalric. Actualment  aquesta via presenta un volum de trànsit intens i diverses interseccions que amb problemes de seguretat i comoditat  per als seus usuaris.

És per això que des d’aquest Departament s’ha impulsat  l’actuació de condicionament de la GI-555 entre Sils i Massanes, que té per objecte donar a aquesta via unes característiques geomètriques òptimes, que la faran més segura i còmoda per a la conducció.

Descripció de l’estudi informatiu

L’actuació consisteix en la millora dels 12,5 quilòmetres de la carretera GI-555, des del seu inici a la cruïlla amb la N-II fins a Hostalric.

Es preveu l’ampliació de l’actual carretera allà on el traçat ho permeti, i s’eliminaran els revolts més tancats, especialment a la zona del pont sobre la riera de Santa Coloma, en el tram que la carretera queda més pròxima d’aquesta riera i a la part final ja prop d’Hostalric.

Així mateix es milloraran les interseccions existents, amb la construcció de carrils centrals per als girs a esquerra i carrils d’acceleració i desacceleració. S’han de remarcar en aquest sentit els accessos a les Mallorquines, Massanes, els polígons industrials de Riudarenes, i a la urbanització de Can Forcada.

La secció tipus resultant serà de dos carrils de 3,5 m, un per sentit, i vorals de 0,5m. La velocitat de projecte és de 60 km/h.

L’eixamplament de la plataforma inclou la modificació de les estructures i obres de drenatge existents.

undefined
undefined
undefined
undefined