La variant passarà per l’est de la població com a carretera convencional d’un carril per sentit i amb control d’accessos. La longitud aproximada és de 4 km, s’inicia en l’acabament del tram anterior, Corçà – Verges, i acaba en el terme municipal de la Tallada d’Empordà en l’enllaç de connexió amb la carretera existent. L’import estimat de l’actuació de la variant de Verges és de 24,2 MEUR i sortirà a informació pública abans de final d’any.
Característiques tècniques:
La carretera serà de dos carrils de 3,50 metres i vorals de 2,50 metres. La velocitat màxima de la carretera serà de 90 km/h.
Al llarg del traçat, hi haurà 3 connexions: la intersecció sud d’accés a Verges des de la carretera de la Bisbal, l’enllaç central de la carretera de Torroella de Montgrí i un enllaç a diferent nivell de connexió en la direcció Figueres en el terme municipal de la Tallada de l’Empordà
A l’inici de la variant en el tram de la C-252, es preveu la construcció d’un viaducte de 1.040 metres de longitud sobre el riu Ter amb una amplada prevista de 12,8 metres i espai per a bicicletes i vianants.
Eix amb una alta densitat de trànsit:
L’itinerari format per les carreteres C-252 i C-31 uneix les capitals de comarca de l’Alt i el Baix Empordà i condueix el trànsit de l’AP-7 i la N-II des de Figueres fins a la Costa Brava.
Aquest eix té poca amplada i suporta unes elevades intensitats de trànsit especialment en època estival i caps de setmana que provoquen situacions de manca de fluïdesa i de poca seguretat en el trànsit
Per aquest motiu, s’ha impulsat des d’aquest Departament el condicionament del tram entre Verges i Torroella de Fluvià, que connecta amb els condicionaments realitzats anteriorment. Dins l’estudi informatiu d’aquest tram s’hi inclou la variant de Verges presentada avui.