Avui dimecres, 22 de desembre, el Govern de la Generalitat ha fet públic a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) quatre importants projectes de millora de les carreteres catalanes. Així, ha sortit a informació pública el desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú (Pla de l’Estrany), just un dia abans que s’adjudiquin les obres de la Variant de Besalú que completarà així l’itinerari Girona - Besalú i connectarà amb l’Eix Pirinenc cap a Olot i Figueres. També avui s’ha publicat al DOGC el condicionament de la C-31 entre Verges i Torroella de Fluvià (Baix Empordà), la T-202 d’Altafulla a Salomó (Tarragonès) i la Variant de la C-55 a Santa Susanna  (Solsonès).

Desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú

Avui s’han publicat els estudis informatius i d’impacte ambiental del desdoblament de la C-66 entre Besalú i Banyoles per un import de 40 MEUR.

La carretera C-66, anomenada Eix Empordà -Garrotxa, és una via assignada a la xarxa bàsica de carreteres que comunica la Costa Brava  amb la Garrotxa. Actualment ja  es troba desdoblada entre les poblacions de Sarrià de Ter i Banyoles.

Per tal de completar l’itinerari Girona - Banyoles - Besalú com a via desdoblada, des d’aquest Departament s’ha impulsat els desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú.

Amb aquesta actuació, es donaran característiques d’autovia a aquest tram de carretera, fent-la més segura i còmoda per a la conducció.  Així, el desdoblament d’aquest tram, d’una longitud de 13 km,  està projectada per a una velocitat de 80 km/h i comptarà amb dues calçades de 3,5 metres amb vorals exteriors de 1,5 metres i interiors d’1 metre.

L’actuació acaba a la variant de Besalú que precisament serà adjudicada demà mateix.

Variant de Besalú

Demà s’adjudicarà les obres de construcció de la variant de Besalú amb un pressupost d’uns 15 MEUR. Es preveu iniciar l’execució de les obres durant el proper mes de febrer. El termini d’execució serà de 18 mesos.

A Besalú hi conflueixen, d’una banda l’Eix Pirinenc o carretera N-260 i la carretera C-66 de Banyoles a Besalú.

El Ministeri de Foment està desenvolupant el projecte de desdoblament de la N-260, que passarà a ser la futura A-26, entre Olot i Besalú. Actualment s’està executant el tram d’Argelaguer a Besalú mentre que el tram de Besalú a Figueres està en fase d’informació pública.

La variant de Besalú passarà per l’est del nucli urbà i se situarà als termes municipals de Besalú i de Sant Ferriol, a la Garrotxa. La longitud total de la variant serà d’uns 2,6 quilòmetres, i la velocitat de projecte de la carretera serà de 80 km/h.

Condicionament de la C-252 i C-31 de Verges a Torroella de Fluvià

 Avui s’han publicat els estudis informatiu i d’impacte ambiental per al condicionament de la C-252 i la C-31 que té  un cost previst de 65 MEUR.

L’itinerari format per les carreteres C-252 i C-31 uneix les capitals de comarca de l’Alt i el Baix Empordà i condueix el trànsit de l’AP-7 i la N-II des de Figueres fins a la Costa Brava.

Aquest eix suporta unes elevades intensitats de trànsit especialment en època estival i caps de setmana que provoquen situacions de congestió i retencions.

Per aquest motiu s’ha impulsat des del DPTOP el condicionament del tram entre Verges i Torroella de Fluvià, que  inclou la variant de Verges presentada en aquest municipi fa unes setmanes, i connecta amb els condicionaments realitzats anteriorment, entre Corçà i Verges i entre Torroella de Fluvià i Figueres.

Amb aquesta actuació es milloren les característiques geomètriques de les carreteres ampliant la secció, corregint el traçat i reordenant els accessos. Per tant, s’aconseguirà una millora de la seguretat viària i del nivell de servei.

L’objecte d’aquest projecte és el condicionament d’un total  de 17,5 km de les carreteres C-252 i C-31 que afecta als termes municipals des de Verges fins a Torroella de Fluvià.

Condicionament de la carretera T-202 entre Altafulla i Salomó

Avui s’ha publicat l’estudi informatiu del condicionament de la T-202 entre Altafulla i Salomó, que suposarà una inversió de 7,8 MEUR. Aquesta carretera inclou els termes municipals d’Altafulla, La Nou de Gaià, La Riera de Gaià, Vespella i Salomó, a l’est del Tarragonès.

Aquesta via, amb la T-204 de Salomó a Montferri, crea l’itinerari entre la C-51 i l’AP-7, dos vies de la xarxa bàsica, i alhora comunica l’Alt Camp amb la costa del Tarragonès.

L’objecte d’aquesta actuació és el condicionament de la carretera T-202 en un tram d’uns 12 quilòmetres, comprès entre Altafulla i Salomó, per tal de millorar el traçat en aquells punts que sigui necessari.

Variant de la C-55 a Santa Susanna (Solsonès)

Avui també s’han publicat els estudis informatius i d’impacte ambiental de la variant de la C-55 a Santa Susanna (Solsonès) per un import estimat de 3,27 MEUR.

La carretera C-55, l’eix del Cardener, pertany  a la xarxa bàsica de carreteres i esdevé la via principal de comunicació de les comarques del Bages i Solsonès amb Barcelona.

Actualment des d’aquest Departament s’està executant  l’actuació de condicionament  d’aquesta via a Clariana de Cardener que preveu la millora de les seves característiques geomètriques.  Es preveu el seu acabament  pel març de 2005.

Dins d’aquest tram es troba  la població de Santa Susanna i per tal d’evitar el pas del trànsit propi d’una via de la xarxa bàsica per dins el nucli urbà des d’aquest departament s’ha impulsat  l’actuació corresponent a  la variant de la C-55 a Santa Susanna.

La variant passarà per l’oest de la població i tindrà una longitud de més d’1km Es projecta  com a una carretera convencional  amb una velocitat de 80 km/h. La secció tipus prevista és de dos carrils de 3.5 m amb vorals d’1,5 metres.