event_note Nota de premsa

El Govern subscriurà un conveni amb l'Institut Nacional d'Administració Pública per descentralitzar el procés selectiu de funcionaris d'habilitació nacional

  1. Amb aquest pas, la Generalitat de Catalunya podrà començar a gestionar la convocatòria de les primeres 218 places amb la mirada posada en el traspàs definitiu de la competència, prevista per a finals del 2025
  2. L’Escola d’Administració Pública serà l’encarregada de la realització dels processos de selecció i del curs de formació dels nous secretaris, interventors i tresorers
  3. Es vol donar resposta ràpida i eficient a la manca de secretaris, interventors i tresorers que pateixen molts municipis del país, sobretot els de menys població

El Govern ha aprovat subscriure’s al Conveni entre l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP) i les comunitats de Catalunya, Castella–la Manxa i Canàries per descentralitzar el procés selectiu de funcionaris d’habilitació nacional, concretament de 1.000 places. En el cas de Catalunya, li corresponen 218 places distribuïdes en tres subgrups: 22 places de secretari/ària, 67 places d’interventor/a - tresorer/a i 129 places de secretari/ària – interventor/a. Així mateix, també s’ha acordat que serà l’Escola d’Administració Pública de Catalunya l’encarregada de la realització dels processos de selecció i del curs dels candidats a ocupar alguna d’aquestes places.

Amb la descentralització d’aquestes proves, es vol apropar l’Administració al territori fent possible tres objectius principals. El primer, garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’ocupació pública. Segon, atreure talent públic per a la gestió dels serveis locals; i tercer, reduir les barreres socioeconòmiques a través de l’organització de les proves a diversos punts del territori.

Per al Govern, aquest acord suposa un pas endavant cap al traspàs definitiu d’aquesta competència, que es preveu que es faci realitat a finals d’aquest 2025, tal com es va acordar durant la Comissió Bilateral Generalitat – Estat celebrada el passat mes de febrer al Palau de la Generalitat. Amb la incorporació d’aquests nous professionals a l’Administració es vol donar resposta ràpida i eficient a una de les problemàtiques que pateixen molts municipis del país, sobretot en aquells de menys població, que veuen afectat el seu dia a dia per falta de secretaris, interventors i tresorers.