ContactaEN
event_note Nota de premsa

Els Bombers de la Generalitat treballen en un rescat d'espeleologia a l'Avenc de la Crisi (Tortosa)

  1. Dotze dotacions terrestres i un helicòpter han estat activats immediatament per treballar en el rescat
  2. Aquest matí, els Bombers han realitzat altres set rescats al medi natural a Setcases, la Vall d’en Bas, Cadaqués, Peramola, Rialp, el Pont de Suert i Sant Climent de Llobregat



A les 12.52 hores, els Bombers de la Generalitat han rebut un avís que alertava de l’accident patit per un grup de persones que realitzaven espeleologia a l’Avenc de la Crisi (Tortosa). Una de les persones integrants del grup hauria patit un accident a l’interior de la cova, mentre que la resta del grup estarien sanes i estàlvies.

Immediatament s’hi han desplaçat 13 dotacions dels Bombers, efectius de la unitat GRAE, i un helicòpter, amb la unitat conjunta sanitaritzada Bombers-SEM. També hi treballen efectius de diversos parcs de la Regió d’Emergències de les Terres de l’Ebre i altres vehicles de comandament i suport.

Els efectius del GRAE dels Bombers de la Generalitat continuen treballant en les maniobres que han de permetre poder arribar al lloc on es troba la persona accidentada i poder-ne realitzar el rescat.

Altres 7 rescats i assistències fets avui al medi natural

Aquest no ha estat l’únic servei realitzat pels Bombers de la Generalitat per rescatar persones accidentades al medi natural. Ben al contrari: entre les 10.00h i les 12.30h, han treballat en altres set rescats al medi natural, a Setcases, la Vall d’en Bas, Cadaqués, Peramola, Rialp, el Pont de Suert i Sant Climent de Llobregat.

Davant la simultaneïtat de rescats, els Bombers de la Generalitat han comptat amb la col·laboració dels Pompièrs d’Aran, que han treballat en un dels rescats.

  1. Setcases (Ripollès). A les 10.16h, els Bombers han rebut un avís que informava de l’accident que havia patit una dona que practicava senderisme a una zona propera al Salt del Cossi d’en Batlló. Dues dotacions de Bombers, del parc de Ripoll, s’hi ha activat. Després d’accedir al lloc on es localitzava la víctima i fer-li una primera assistència sanitària, ha estat evacuada pel SEM a l’hospital d’Olot, amb pronòstic menys greu.
  2. Puigsacalm (la Vall d’en Bas, Garrotxa) Un ciclista ha resultat ferit quan ha patit una caiguda. L’helicòpter dels Bombers de la Generalitat, amb GRAE de la seu d’Olot, l’han rescatat i dut fins al parc de Bombers d’Olot, des d’on el SEM l’ha traslladat, amb pronòstic menys greu, a l’Hospital d’Olot.
  3. Cadaqués (Alt Empordà). Un helicòpter dels Bombers, amb la unitat GRAE, ha rescatat una dona que havia caigut (hora d’avís, 12.33h) en una cala no accessible per a vehicles terrestres. Després de rescatar-la, el SEM l’ha evacuat, menys greu, a l’Hospital de Figueres. En aquest servei també hi ha treballat Salvament Marítim.
  4. Peramola (Alt Urgell). Una escaladora ha patit un accident (hora d’avís 11.58h) a la cinglera dels Esplovins. Immediatament, els Bombers de la Generalitat hi han activat un helicòpter, amb la unitat GRAE de la Seu d’Urgell, que han rescatat la dona a peu de la paret dels Sostres. El SEM l’ha evacuat a l’ospital de la Seu d’Urgell.
  5. Rialp (Pallars Sobirà). Un ciclista ha patit un accident en una pista forestal. L’avís s’ha rebut l’avís a les 12.23h i, en aquest cas, atesa la simultaneïtat de serveis, han estat els Pompièrs d’Aran els què han col·laborat amb els Bombers de la Generalitat en el rescat de l’home i la seva evacuació fins a l’Hospital de Tremp.
  6. El Pont de Suert (Alta Ribagorça). A les 12.52h, una dona ha pres mal mentre feia la ruta de Peranera a Santa Margarida. Un helicòpter dels Bombers, amb la unitat GRAE l’ha rescatat i dut fins al camp de futbol del Pont de Suert, on s’ha fet el transfer amb el SEM, que l’ha traslladat, amb ferides de caràcter lleu, al CAP de Pont de Suert.
  7. Sant Climent de Llobregat (Baix Llobregat). A les 12.14h, els Bombers han estat alertats de l’accident que havia patit un ciclista en una pista forestal, a la ruta de la Baixada de Terres Vermelles. Immediatament s’ha activat un helicòpter dels Bombers de la Generalitat (amb la unitat sanitaritzada conjunta GRAE de Cerdanyola del Vallès i SEM, la qual ha rebut el suport d’una dotació del parc de Begues. Després de fer les maniobres per estabilitzar-lo, s’ha pogut fer el rescat de l’home, que ha estat evacuat pel SEM a l’hospital de Bellvitge, en estat greu.