El Govern català i l’Estat han pactat una solució perquè el Tren d’Alta Velocitat (TAV) arribi a l’aeroport del Prat l’any 2004. El Govern espanyol farà una inversió suplementària d’uns 15.000 MPTA per acostar la línia principal del TAV cap a l’aeroport fins a l’alçada de la població de El Prat del Llobregat i no per Cornellà tal i com era previst inicialment. Per la seva banda, la Generalitat està disposada a assumir el cost de la construcció del tram de connexió amb l’aeroport del Prat (al voltant d’uns 10.000 MPTA). El Govern considera que no es pot esperar més i que per falta de diners no es pot deixar de potenciar Catalunya com a centre logístic de referència. La Generalitat vol ser prudent sobre quina serà la fórmula final de pagament de l’obra atès que els treballs en aquesta zona no han de començar fins l’any 2003 i per tant, encara hi ha temps per estudiar totes les possibilitats de finançament. El Govern no descarta ajuts suplementaris provinents del sector privat i fins i tot, si no es troba una altra fórmula es pagarà exactament igual que la línia 9 del metro, o sigui amb el mètode alemany (finançament del pagament a partir del moment del lliurament de l’obra).
La Generalitat i l'Estat assumeixen el cost d'acostar el TAV fins a l'aeroport del Prat.
event_note Nota de premsa