La Generalitat desencalla la remodelació del Port de Sant Feliu [Actualitzada]

Ports de la Generalitat i el Club Nàutic de sant Feliu de Guíxols han signat un contracte per a l'explotació de la dàrs

query_builder   29 gener 2004 13:25

event_note Nota de premsa

La Generalitat desencalla la remodelació del Port de Sant Feliu [Actualitzada]

Ports de la Generalitat i el Club Nàutic de sant Feliu de Guíxols han signat un contracte per a l'explotació de la dàrs

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques Joaquim Nadal i el Club Nàutic de Sant Feliu de Guíxols, han signat un contracte pel qual s’adjudica al Club Nàutic l’explotació de la dàrsena esportiva, amb execució de determinades obres d’un pressupost de7 milions d’euros.

Ports de la Generalitat construirà el reforç del nou dic de recer amb un sistema novedós que finança el govern amb uns 8 milions d’euros.

El conseller Joaquim Nadal ha signat un contracte amb el president del Club Nàutic de Sant Feliu de Guíxols, Jaime Mascaró  pel qual l’entitat esportiva es farà càrrec de l’explotació de la dàrsena esportiva. El contracte inclou les obres d’ instal·lació de palanques d’amarratge que ha de quedar resolta abans de l’estiu del 2004. La resta d’obres, contradic i urbanització de la zona concessionada hauran de quedar finalitzades en el termini de dos anys. La nova instal·lació tindrà cabuda per unes 400 embarcacions, amb la dotació de sis passarel·les que es construiran a l’interior del dic de recer. Ports de la Generalitat té previst destinar 125 metres de moll reservat perquè hi puguin fer escala creuers turístics i iots de gran eslora.

La Generalitat adjudicarà properament les obres del dic de reforç. El projecte contempla la construcció d’un dic vertical exterior amb calaixos de formigó prefabricat que s’ubicaran en una alineació paral·lela a l’actual. El projecte suposarà una inversió pública de 7,8 milions d’euros i tindrà un termini d’execució de 20 mesos. El sistema de reforç del dic de recer es basa en una conca esmorteïdora de 35 metres d’amplada que estarà format per 20 calaixos ultrapassables de 16 metres de longitud cadascun i una obertura de 4,5 metres entre cada calaix., que servirà de desguàs de l’aigua que ha entrat a la conca amb les onades. .Aquest sistema novedós permetrà reduir més d’un centenar de vegades els volums d’aigua que ultrapassen el dic actual quan hi ha temporal, garantirà l’estabilitat estructural del dic i reduirà l’impacte visual i ambiental al mínim.