La reunió ha significat un primer contacte després que el Govern, en la seva recent compareixença parlamentària, anunciés la voluntat de reformar i reforçar el Consorci per a la Normalització Lingüística. Amb aquest objectiu, l’impuls de les actuacions destinades a facilitar l’acolliment lingüístic de les persones provinents de la nova immigració, com a mesura important en la potenciació de l’ús social de la llengua, ha estat consensuat com a prioritari en la nova etapa del Consorci.
Tant la Secretaria de Política Lingüística com l’Ajuntament de Barcelona han manifestat la voluntat de potenciar i optimitzar la figura del Consorci, amb la finalitat de treure el màxim rendiment d’una organització que té una forta penetració territorial arreu del país.
El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l’any 1989 com a òrgan territorial d’aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, 81 ajuntaments, 37 consells comarcals i les diputacions de Girona, Lleida i Tarragona. A través d’una xarxa de 22 centres de normalització lingüística extesa per tot el territori, amb més de 130 punts d’atenció i més de 400 professionals especialitzats, el Consorci organitza cursos de català i dóna servei d’assessorament lingüístic a empreses, organitzacions i ens locals.