Avui 17 de febrer, tindrà lloc la reunió - en sessió ordinària - del Ple del Patronat Català Pro Europa, l’òrgan de govern d’aquesta institució. El ple està integrat pels representants de les entitats patrones del Patronat, procedents del món institucional, acadèmic, econòmic i local, i presidit pel president de la Generalitat de Catalunya.

Avui 17 de febrer, tindrà lloc la reunió - en sessió ordinària - del Ple del Patronat Català Pro Europa, l’òrgan de govern d’aquesta institució. El ple està integrat pels representants de les entitats patrones del Patronat, procedents del món institucional, acadèmic, econòmic i local, i presidit pel president de la Generalitat de Catalunya.

En aquesta reunió, s’aprovarà el Pla General d’Actuació pel 2004 amb la corresponent dotació financera, com també la memòria d’activitats i la liquidació de comptes de l’exercici anterior. Enguany, cal destacar el nomenament del nou secretari general del Patronat Català Pro Europa que prendrà el relleu en aquest càrrec a Carles A. Gasòliba, qui ha estat secretari general des de la creació de l’entitat l’any 1982.

D’altra banda, les actuacions més rellevants que portarà a terme el Patronat al llarg de  2004 són:

PLA D’ACCIÓ 2001-2004 SOBRE L’AMPLIACIÓ

· El desplegament del projecte “Obrim les portes a l’ampliació!”, amb el patrocini de la Comissió Europea, que consta bàsicament d’una exposició itinerant sobre l’ampliació en diverses biblioteques públiques catalanes que formen part de l’Euro-xarxa de centres d’informació europea liderada pel Patronat; i d’una Setmana de  sessions de debat i col·loqui sobre diferents aspectes de l’ampliació i visites informatives sobre aquest moment crucial de la construcció europea per alumnes de centres escolars catalans.

· La difusió de les conclusions i recomanacions del Llibre Blanc sobre l’ampliació de la UE per a Catalunya de forma sectorial

FORMACIÓ, ANÀLISI I RECERCA

· El desplegament d’un conjunt d’iniciatives en l’àmbit de l’estudi, la recerca i la formació adreçades a agents econòmics i socials, a professionals, a administracions i estudiants o investigadors per a aprofundir els seus coneixements sobre la Unió Europea. Al llarg de l’any s’atorgaran beques d’estudis d’integració europea i beques per a treballs de recerca, diverses places de joves titulats universitaris per a la realització de pràctiques en la pròpia entitat, i  s’organitzaran cursos o seminaris per a públics específics sobre matèries de la UE.

· L’organització del cicle de conferències públiques, Tribuna europea, en les que experts, analistes o representants de les diferents administracions comunitàries, estatals o catalanes analitzen diverses temàtiques de l’actualitat comunitària.

· L’elaboració de diverses publicacions periòdiques: Infoeuropa, quatrimestral amb informació de l’actualitat de la UE i que alhora recull el tractament i l’impacte a Catalunya de les iniciatives i les decisions comunitàries; el butlletí Ampliació, amb la darrera actualitat del procés d’adhesió, articles d’opinió  i una secció dedicada en cada número a un determinat país candidat i els Informes semestrals sobre l’Estat de la Unió Europea, enguany sota presidencia irlandesa i posteriorment holandesa

SEGUIMENT AFERS EUROPEUS PER A LES ADMINISTRACIONS CATALANES

· Assessorament i formació als diferents departaments de la Generalitat de Catalunya en la interpretació i la transposició en dret intern de les iniciatives i els projectes legislatius impulsats per les institucions de la UE i que afectin directa o indirectament les competències o els interessos de la Generalitat.

· L’oferta de diferents serveis d’informació, d’establiment de contactes i de realització de gestions amb les institucions de la Unió Europea a les entitats locals.