- Aquest migdia s’ha celebrat un acte institucional, encapçalat pel delegat del Govern a Girona i la secretària general de la Presidència, que ha comptat amb la presència d’antics responsables de la institució a Girona i de representants de la resta d’administracions gironines, així com treballadors i treballadores de la seu.

Enguany la Generalitat de Catalunya a Girona celebra el 15è aniversari de la posada en funcionament de la seva seu. Per commemorar aquesta efemèride, aquest migdia, l’Auditori Josep Irla, ha acollit l’acte institucional de celebració dels 15 anys, que ha estat encapçalat pel delegat del Govern a Girona, Xavier Guitart, i la secretària general de la Presidència, Eva Giménez. La jornada també ha comptat amb la participació de la gerenta de Serveis Comuns de la Generalitat a Girona, Assumpta Rodeja, així com amb l’assistència de treballadors i treballadores, antics responsables de la institució i de la resta d’administracions que han tingut un paper rellevant a la vida social i econòmica de les comarques gironines aquests darrers 15 anys.
En aquest sentit, l’acte ha comptat amb la participació d’alguns exdelegats del Govern a Girona com: Xavier Soy, Carles Llorenç, Ferran Cordon, Jordi Martinoy, Pere Vila i Anna Torrentà, que han compartit anècdotes i vivències del seu pas pel capdavant de la Delegació del Govern a Girona. Com també ho ha fet l’exgerent de Serveis Comuns, Jaume Torrent.
Durant la trobada també s’ha dut a terme la conferència “La governança pública postcovid: el model de governança robusta. El cas de la Reforma de la Generalitat de Catalunya", a càrrec del catedràtic de Ciència Política i de l'Administració de la Universitat Pompeu Fabra i president de la comissió d'experts per a la definició de l'estratègia de transformació de la Generalitat de Catalunya i la millora dels serveis públics (CETRA), Carles Ramió; que ha parlat dels nous reptes de les administracions públiques i ha plantejat estratègies per fer-hi front, com incorporar elements d’estabilitat i de canvi per aconseguir organitzacions públiques resilients.
D’Hospital Santa Caterina a seu de la Generalitat a Girona
El 16 de juny del 2010, 6 anys després que l’antic hospital Santa Caterina tanqués les seves portes, l’edifici tornava a obrir-se a la ciutadania i ho feia com a seu de la Generalitat de Catalunya a Girona, aglutinant la Delegació del Govern, els Serveis Territorials dels diferents Departaments de la Generalitat i l’Oficina d’Atenció Ciutadana.
El de la Generalitat a Girona va ser un model pioner a l’administració, que va permetre racionalitzar i optimitzar recursos i fer més identificable i accessible la institució per a la ciutadania.
Durant aquests 15 anys, la Generalitat de Catalunya a Girona ha aconseguit reconeixements notables com:
- El primer premi a l'excel·lència a la qualitat de les administracions públiques atorgat per l'Agència Estatal d'Avaluació de Polítiques Públiques i Qualitat dels Serveis (AEVAL).
- La ciutadania avalua amb excel·lència l’Oficina d’Atenció Ciutadana i en destaca el servei i atenció del personal informador. Destaquen aquests bons resultats en l’impacte de les 136.000 atencions realitzades anualment, que inclouen les adreçades a col·lectius específics i temes crítics, en l’àmbit social i laboral, així com en les prop de mig milió de trucades rebudes i gestionades pels diferents equips de la Generalitat de Catalunya a Girona.
- Si fem referència al model TIC de la Generalitat a Girona, assoleix el màxim resultat de qualitat en les avaluacions dels treballadors i unitats del conjunt de la institució, assolint un resultat del 9,6 sobre 10.
Cites
Xavier Guitart, delegat del Govern a Girona
"Avui és un dia de celebració i també de reconeixement. Un dia per agrair la feina a totes les persones que han fet créixer aquesta institució al llarg dels anys i a totes les que, avui en dia, la continueu fent gran amb el vostre compromís i vocació de servei públic. Un dia per fer balanç i continuar avançant per oferir la millor atenció possible a la ciutadania."
Eva Giménez, secretària general de la Presidència
"Estem davant d'un edifici amb un model integrat pioner, que ha resultat més eficient organitzativament i econòmicament, i que compta amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana més gran de Catalunya. El primer edifici corporatiu multidepartamental que ens serveix de referència per replicar al conjunt del territori."
Assumpta Rodeja, gerenta de Serveis Comuns de la Generalitat a Girona
"El nostre model gira entorn de tres grans focus de servei: l'atenció a la ciutadania i als col·lectius més vulnerables; l'atenció al personal de la Generalitat; i l'obertura a la ciutat, a les entitats i al món cultural. Aquest projecte funciona a partir del diàleg amb els diferents actors i de l'evidència que es poden fer les coses millor, amb dades i resultats."




