La Generalitat de Catalunya impulsa la signatura de dos convenis per a la dinamització del comerç urbà de Castelló d’Empúries i Calonge, que compten amb un pressupost conjunt de 56.420 euros

El director general de Comerç de la Generalitat, Jaume Angerri, signarà avui un conveni de col·laboració amb l’alcalde de Castelló d’Empúries, Xavier M. Sanllehi, el president de l’Associació d’Empresaris del municipi, Jaume Canet, i el president de la Cambra de Comerç de Girona, Antoni Hostench, per a la dinamització del comerç urbà de la població. L’acte tindrà lloc a la seu de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries a les 10 hores.

A les 17:30 hores, Jaume Angerri signarà l’acord per a la dinamització del comerç de Calonge amb l’alcalde del municipi, Jordi Solé, el president de l’Associació de Comerciants, Francesc Barnès, i el president de la Cambra de Comerç de Palamós, Josep Colomer. La signatura es durà a terme a la seu de l’Ajuntament de Calonge.

En conjunt, les aportacions per a la dinamització del comerç urbà de Castelló d’Empúries i de Calonge per a l’any 2003 seran de 56.420 euros. El Govern català hi aportarà 22.000 euros. Aquests convenis formen part del Pla de Dinamització del Comerç Urbà 2001-2004 impulsat pel Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat. Els objectius d’aquest pla, en la seva fase inicial, són: la creació d’una estructura que permeti crear i consolidar una marca que identifiqui el comerç de cada població; impulsar la gestió col·lectiva de la prestació d’aquells serveis que han de fer més competitius els comerços implicats, i iniciar actuacions de promoció del comerç urbà, sovint en el context d’una promoció global del municipi.

Tot i que les característiques pròpies de Castelló d’Empúries i de Calonge són ben diferenciades, ambdós municipis tenen dos nuclis de població, un a l’interior i un altre a la costa, amb uns establiments comercials molt diferenciats en funció de la seva localització. Aconseguir un pla de dinamització comercial que millori el conjunt del comerç d’aquests municipis serà un repte per a totes les parts implicades en el projecte.