El Pla Territorial sectorial del Turisme, la creació de l'Agència Catalunya Turisme, i el foment de la qualitat: els tres grans eixos de la política turística de la Generalitat per als propers anys. [Actualitzada]

query_builder   16 desembre 2002 12:06

event_note Nota de premsa

El Pla Territorial sectorial del Turisme, la creació de l'Agència Catalunya Turisme, i el foment de la qualitat: els tres grans eixos de la política turística de la Generalitat per als propers anys. [Actualitzada]

El Conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó, va anunciar el passat dijous aquest compromís del Govern amb el sector turístic català, durant la celebració de la XVIIIa. edició de la Nit del Turisme.

El Conseller Fernàndez Teixidó va ressaltar la importància d’aquest sector tant estratègic per a l’economia catalana, la seva aportació en la creació i manteniment de llocs de treball, i també en el reequilibri territorial.

En aquest sentit, el Conseller va animar als 1.200 representants del turisme presents a l’acte, a treballar plegats amb el Govern per tal d’intensificar la política de promoció i de foment de la qualitat integral de l’oferta turística, de les empreses i dels treballadors.

Fernàndez Teixidó va anunciar que en la primera reunió del Govern de l’any 2003, es proposarà la creació d’una Comissió Interdepartamental per al desenvolupament del Pla Territorial i Sectorial de Turisme. En compliment de la Llei de Turisme, el Pla és l’instrument central que establirà la transversalitat d’aquest sector, i que permetrà la necessària millora de les infrastructures i, un desenvolupament turístic sostingut.

L’altra gran línia d’actuació per als proper anys és el projecte de Llei de creació d’una nova entitat de promoció, l’agència Catalunya Turisme, que es presentarà al Parlament el proper mes de febrer. L’agència pretén ser un organisme potent, que aplegarà tots els recursos de promoció de l’Administració turística catalana, i que donarà suport a totes les iniciatives que, des del sector privat, contribueixin a un millor coneixement del potencial dels nostres mercats.

Finalment, el Conseller Fernàndez Teixidó va anunciar nous programes de foment de la qualitat, dirigits a les empreses turístiques a partir dels plans d’excel·lència i dinamització, i de plans de foment als municipis i comarques d’interès turístic. I, per últim, la creació d’un programa novedós de formació i qualificació del personal, en cooperació amb les associacions i empreses.

Barcelona, 13 de desembre de 2002