ContactaEN
event_note Nota de premsa

El Departament d'Agricultura llança la campanya "M'agrada" per conscienciar els infants de la importància del consum de fruites i llet

  1. La campanya també posa en valor la producció dels aliments i dona a conèixer als infants la feina dels productors
  2. Aquesta campanya forma part dels programes escolars de fruites, hortalisses i llet finançats per la Unió Europea
  3. El curs 2024-2025 hi han participat un total de 1.247 centres educatius de Catalunya i més de 280.000 alumnes


Cartell de la campanya per promoure el consum de fruites, hortalisses i llet entre els infants
Cartell de la campanya per promoure el consum de fruites i hortalisses entre els infants
{"name":"2025/06/17/12/26/04cd41de-0e98-4396-b94d-baaae230c3df.jpg","author":"DARPA","type":"0","location":"0","weight":1871726}

Amb l’objectiu de promoure el consum de fruites, hortalisses i llet entre els infants, el Departament d’Agricultura llança la campanya de comunicació“M’agrada”, la qual posa en relleu la importància que els nens i nenes siguin protagonistes de l’aprenentatge dels hàbits alimentaris saludables i incorporin el “saber fer” sobre la seva alimentació.

Amb els eslògans “les fruites i hortalisses t’ajuden a créixer amb energia per viure aventures cada dia” i “la llet i els productes làctics t’ajuden a créixer amb energia per viure aventures cada dia”, i la participació de la Misty, es destaquen les propietats d’aquests aliments, així com els beneficis que tenen per a la salut i per poder mantenir-nos actius cada dia.

A més, la campanya s’emmarca dins el reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia, i posa en valor tant els productes com els productors del sector, perquè és important que els nens i nenes sàpiguen d’on venen els aliments i la importància que tenen els productes de temporada.

Es treballarà aquest missatge en diferents suports familiars i educatius, i s’oferiran recursos a pares i professors per crear dinàmiques i jocs que generin interacció i permetin explicar als nens i nenes la importància d’aquests hàbits saludables.

Tot aquest contingut i la informació de la campanya es pot trobar en l’enllaç següent: https://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/alimentacio/promocio-agroalimentaria/fruita-llet-escoles/

Cartell de la campanya per promoure el consum de llet entre els infants
Cartell de la campanya per promoure el consum de llet entre els infants
{"name":"2025/06/17/12/33/42e61f16-7cd0-4615-a401-a59ccf435afc.jpg","author":"DARPA","type":"0","location":"0","weight":1584967}

El programa de fruita a les escoles

Aquesta campanya de comunicació complementa els programes escolars de fruites, hortalisses i de llet finançats per la Unió Europea, que té com a objectiu promoure uns hàbits alimentaris saludables entre la població infantil i associar-los a la dieta mediterrània.

Durant el curs, les escoles amb alumnat de 2n cicle d’infantil i primària (entre 6 i 12 anys) adherides a aquests programes reben mensualment fruita, verdura i llet provinent d’explotacions catalanes, seleccionada depenent de l’estació de l’any i la proximitat de producció. Aquests productes es distribueixen a l’escola durant l’esmorzar o el berenar. El curs 2024-2025, un total de 1.247 centres educatius de Catalunya i més de 280.000 alumnes han participat en els programes escolars.

A més, el Departament ofereix activitats complementàries, com tallers i visites, per fomentar el consum de fruites, hortalisses i llet. Aquest curs 2024-2025 hi han participat 664 centres i 147.646 alumnes, amb 600 tallers impartits als centres educatius i 400 visites a explotacions agrícoles i ramaderes.