ContactaEN
event_note Nota de premsa

Prop de 30.500 persones van participar durant l'any passat en activitats de salut comunitària a Tarragona i a les Terres de l'Ebre

  1. La Jornada de salut comunitària de les dues regions ha reunit prop de 200 professionals del món sanitari, així com de l’administració, per compartir els projectes i experiències dels dos territoris
Diversos professionals de l’atenció primària, la salut pública, l’àmbit social i representants del món local han participat avui a la Jornada de salut comunitària del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, celebrada a la Fira de Reus. La jornada ha servit per compartir experiències i reforçar el compromís col·lectiu amb un model de salut que posa la comunitat al centre.

La benvinguda ha anat a càrrec de Marta Milà, gerent de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, i Ferran Roche-Campo, gerent de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre, que han remarcat la necessitat de continuar apostant per projectes transversals que millorin les condicions de vida i fomentin la cohesió social, així com el paper de la salut comunitària com a eina clau per a la transformació del sistema.

La jornada s'ha celebrat a la Fira de Reus.
La jornada s'ha celebrat a la Fira de Reus.
{"name":"2025/06/19/15/25/1478c3b4-0ad3-468c-8d37-69f2ebc18e7d.jpg","author":"Salut","type":"0","location":"0","weight":1302462}

Al llarg de l’any passat, a les regions sanitàries de Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre es van dur a terme 2.825 activitats de salut comunitària (1.823 a la Regió Sanitària Camp de Tarragona i 1.002 a la de les Terres de l’Ebre), que van comptar amb la participació de 30.398 persones (25.302 a la Regió Sanitària Camp de Tarragona i 5.096 a la de les Terres de l’Ebre). Aquestes accions, principalment tallers i xerrades, han abordat temes com el benestar emocional, la salut bucodental, la promoció d’hàbits saludables o la salut sexual i reproductiva.

Enquesta i taula rodona

La jornada ha inclòs la presentació dels resultats de l’enquesta de seguiment de l’estratègia de salut comunitària a l’Atenció Primària i Comunitària (APiC), a càrrec de Marta Belmonte, subdirectora general de Coordinació i Participació en Salut, així com una taula rodona amb professionals sanitaris, tècnics municipals i referents comunitaris del territori, moderada per Mónica Serrano, cap del Servei de Promoció de la Salut al Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre de l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

També s’han compartit diversos projectes de nivell 3 de salut comunitària a través de vídeos i s’han dinamitzat grups de treball per aprofundir en aspectes clau de la pràctica comunitària. Per finalitzar aquesta trobada de professionals de la salut comunitària, la cloenda ha anat a càrrec de Rafa Ruiz, director estratègic d’Atenció Primària i Comunitària, Direcció General de Planificació en Salut del Departament de Salut.

La jornada ha estat organitzada per la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut, conjuntament amb les dues regions sanitàries i l’Agència de Salut Pública de Catalunya, i ha estat cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins del marc de l’estratègia RIS3CAT 2030.

Notes de premsa relacionades